  • Data: 2010-08-13 06:33:25
    Temat: Re: PESEL zamiast NIP
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13-08-2010 08:00, jureq pisze:

    > Tak z ciekawości, bo nie musiałem się tym dotąd interesować. Zmiany
    > stawek VAT już się zdarzały. Choćby z powodu zmiany klasyfikacji
    > statystycznych lub list zwolnionych/obniżonych. Nie było w tym wypadku
    > żadnych przepisów przejściowych. Więc co się wtedy robiło z korektami?

    Koryguje się konkretną fakturę. Nie ma znaczenia jakie mamy dziś stawki,
    dla korekty czas się zatrzymał w dniu, w którym wystawiono korygowana
    fakturę.

    Jak materiały budowlane skoczyły z 7% na 22% to na tej liście nikt się
    nie zająknął "a co z korektami".
    Było oczywiste, że jak kupiłam cegły z 7% vat i teraz cześć zwracam, to
    na korekcie będzie dalej 7% VAT, chociaż jakbym te cegły kupiła dziś, to
    byłoby 22%.

    Przecież to proste jak budowa cepa. Czy przez te 6 lat zapanowało tutaj
    jakieś zbiorowe ogłupienie?

    > dlaczego teraz akurat przepisy przejściowe są potrzebne ?

    No właśnie, dołączam, się do pytania. Gdzie tkwi różnica pomiędzy zmianą
    stawek na mat. budowlane z 7% na 22% a podniesieniem stawki podstawowej
    z 22% na 23%, poza skalą zjawiska???

    Dlaczego w pierwszym przypadku nie było problemów które niektórym się
    roją teraz?
    Odpowiedź "bo to było 6 lat temu a społeczne skretynienie postępuję z
    każdym dniem" jest poza konkursem.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813