  • Data: 2005-11-21 07:29:51
    Temat: Re: PDOP
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm> napisał w
    wiadomości news:dll1kd$njg$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > No sa 2 firmy. Niemiecka nie ma siedziby na terenie RP.
    > Przedmiotem faktury sa uslugi o zarzadzanie przedsiebiorstwem - czyli
    Art.21
    > 2a - ryczalt 20%.
    > Czyli w koszty daje 100% dwadziescia przesylam do US a 80% przesylam
    > kontrahentowi.

    znalazłam cos takiego w polsko-niemieckiej umowie o unikaniu podwójnego
    opodatkowania:

    Art.7
    Zyski przedsiębiorstwa Umawiającego się Państwa podlegają opodatkowaniu
    tylko w tym Państwie, chyba że przedsiębiorstwo prowadzi działalność
    gospodarczą w drugim Umawiającym się Państwie poprzez położony tam zakład.
    Jeżeli przedsiębiorstwo wykonuje działalność w ten sposób, to zyski
    przedsiębiorstwa mogą być opodatkowane w drugim Państwie, jednak tylko w
    takiej mierze, w jakiej mogą być przypisane temu zakładowi.

    imvho te dochody są jednak opodatkowane w Niemczech, oczywiście jeśli
    będziesz w posiadaniu certyfikatu rezydencji

    pozdrawiam