  • Data: 2003-12-16 06:49:09
    Temat: Re: PCC - podniesienie kapitalu w sp z o.o.
    Od: "WAM" <n...@n...nomail.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "vladi" napisał

    > firma musi podniesc kapital zakladowy do 50.000 pln
    > umowa spolki mowi ze dotychczasowy kapital to 4.000 podzielony na 40
    > udzialow po 100 pln!! kazdy
    > umowa spolki dopuszcza podwyzszenie uchwala ZW do 100-krotnej wysokosci
    bez
    > zmiany umowy.
    >
    > to czy wg Ciebie nalezy zmieniac umowe spolki czy nie [chodzi mi o zapis
    po
    > 100pln- nowy kodeks wymaga min 500]

    Art. 257. § 1. Jeżeli podwyższenie kapitału zakładowego następuje nie na
    mocy dotychczasowych postanowień umowy spółki przewidujących __maksymalną
    wysokość podwyższenia kapitału zakładowego i termin podwyższenia__, może ono
    nastąpić jedynie przez zmianę umowy spółki.

    § 2. Podwyższenie kapitału zakładowego następuje przez __podwyższenie
    wartości
    nominalnej udziałów istniejących lub ustanowienie nowych__.

    wg mnie nie ma obowiazku zmiany umowy.

    WAM

    --
    www.nadmorze.pl