  • Data: 2004-11-11 22:48:59
    Temat: Re: PCC, licencje etc
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 11 Nov 2004, wrote:

    >+ Kolejna dawka pytan
    >+
    >+ Nie prowadze dzialalnosci gosp, druga osoba tez nie
    >+
    >+ 1. Czy mozemy zawrzec umowe licencyjna na wykorzystanie jej utworu,

    Nie podajesz celu "wykorzystania", a może do tego ktoś znajdzie
    zastrzeżenie...

    >+ zaplacic
    >+ lub nie od tego podatek(PCC?) i byc w zgodzie z prawem?
    >+
    >+ 2. Czy od takiej umowy licencyjnej trzeba oplacic PCC?

    ++++
    Art. 1. 1. Podatkowi podlegają:
    1) następujące czynności cywilnoprawne:
    a) umowy sprzedaży oraz zamiany rzeczy
    i praw majątkowych,
    ^ ^^^^ ^^^^^^^^^^^
    ----

    Pozostaje niestety do wygdybania sprawa VAT: czy taka
    umowa jest zwolniona. Bo na moje oko to nie jest
    umowa "podobna do zatrudnienia z odpowiedzialnością
    zamawiającego" :[
    Oczywiście *jeśli* byłby VAT to *nie* byłoby PCC.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)