  • 1. Data: 2005-11-29 20:44:53
    Temat: Re: PCC, firma
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Witam,

    czy nikt się z tym nie spotkał ?

    Pozdrawiam

    Darek

  • 2. Data: 2005-11-29 22:47:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Nov 2005, Darek wrote:

    > Witam,
    >
    > czy nikt się z tym nie spotkał ?

    ...z czym ?
    O ile mi wiadomo ostatnio serwery news (konkretnie onetowy, i później
    "posiał" po okolicy) raczyły powariować i ja np. nie widzę poza tym
    postem reszty wątku.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-11-30 14:58:34
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > ...z czym ?
    >  O ile mi wiadomo ostatnio serwery news (konkretnie onetowy, i później
    > "posiał" po okolicy) raczyły powariować i ja np. nie widzę poza tym
    > postem reszty wątku.
    OK. Wszystko jasne ;-) cytuję :

    w sytuacji, gdy ktoś prowadzący DG ( KPiR, VAT ) chce kupować od osób
    fizycznych ( umowa sprzedaży ) przedmioty potrzebne do prowadzonej
    działalności lub do sprzedaży, to :
    1. Czy staje się automatycznie płatnikiem PCC ?
    2. Czy ma obowiązek prowadzenia rejestru PCC ?
    3. Czy ma obowiązek składać deklarację PCC ?

    co się dzieje z punktami 1-3 jeżeli żaden z przedmiotów nie kosztuje więcej
    niż 1000 zł a co gdy np. po 2 miesiącach pojawi się taki za >1000 zł ? W
    którym momencie pojawiają się te obowiązki ?

    Pozdrawiam

    Darek

  • 4. Data: 2005-11-30 18:48:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Nov 2005, Darek wrote:

> [...]
    > działalności lub do sprzedaży, to :
    > 1. Czy staje się automatycznie płatnikiem PCC ?

    Tak. Na pewno jeśli są to materiały podstawowe (do produkcji) oraz
    towary handlowe - zapis jest w ustawie o PCC...

    > 2. Czy ma obowiązek prowadzenia rejestru PCC ?

    Kilka razy pytałem jak sprawa wygląda z rozporządzeniem ktore
    kiedyś minister wydał, nikt nigdy nie zechciał skomentować :|

    > 3. Czy ma obowiązek składać deklarację PCC ?

    IMHO - skoro jest płatnikiem to oczywiście.
    Oczywiście tylko wtedy jak podatek jest.

    > co się dzieje z punktami 1-3 jeżeli żaden z przedmiotów nie kosztuje więcej
    > niż 1000 zł a co gdy np. po 2 miesiącach pojawi się taki za >1000 zł ? W
    > którym momencie pojawiają się te obowiązki ?

    O ile pamiętam to w treści rozporządzenia było że ma mieć ewidencję
    jeśli dokonuje transakcji. No to jak jej dokona pojawi się konieczność
    "mania ewidencji", nie ? I nie znika...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-11-30 20:58:08
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    OK, czyli :

    1. jest płatnikiem od pierwszej transakcji, od wtedy musi prowadzić rejestr
    2. deklarację PCC-2 składa tylko za miesiąc, w którym wystąpiła co najmniej 1
    transakcja powyżej 1000 zł ( lub inna, dla której to zwolnienie nie
    obowiązuje ), czyli za miesiąc za który płaci podatek.

    Czy wszystko dobrze zrozumiałem ;-) ?

    Pozdrawiam

    Darek