  • Data: 2005-03-19 13:14:23
    Temat: Re: PCC - UMOWA KOMISOWA - URZĄD SKARBOWY
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 18 Mar 2005, ttt wrote:

    >+ > Użytkownik <t...@e...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    >+ > o ile nie mylisz komisu ze skupem - sprzedażą to tak
    >+
    >+ nie, nie myle ...
    [...]
    >+ wartości większej niż 1000zł ... czyli komis ... napewno nie ma żadnego
    >+ podatku?

    Ja tak z boku... czysto dywagacyjnie.
    Pomijając kwestię "czy komis wyklucza sprzedaż" :) (jako iż tylko
    sprzedaż jest objęta PCC) to IMHO występuje inny czynnik pozwalający
    uznać iż PCC nie ma.
    Umowa komisu dokonywana przez przedsiębiorcę ("...w zakresie
    działalności swego przedsiębiorstwa", art. 765 KC) z mocy
    prawa podlega pod VAT (albo jest opodatkowana albo jest
    zwolniona). Zwolnienie od PCC z tytułu VAT dotyczy przypadku
    "kiedy jedna ze stron podlega pod VAT".
    Zakładając naciaganą tezę iż komis *jest* sprzedażą otrzymujemy
    w efekcie transakcję *trójstronna* w której jedna strona (komisant)
    pod VAT podlega, więc nawet wtedy byłaby z PCC zwolniona :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)