  • Data: 2005-12-30 15:27:19
    Temat: Re: Oświadczenie pracownika, a pit
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "marek" <2...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:dp3hji$d34$1@inews.gazeta.pl...

    > CZyli podsumowując musze zrobić tak:
    > - usunać u pracodawcy PIT2 aby nie odciagal zaliczek

    Aby nie zmniejszal zaliczek o 1/12 kwoty wolnej.

    > - pierwsze zeznanie podatkowe PIT5 ( za dzierżawe ) skladam po
    przekroczeniu
    > kwoty "wolnej od podatku" czyli np. do 20 kwietnia gdy łacznie w styczniu,
    > lutym i marcu ja przekrocze i wtedy uwzgledniam te kwote.
    >
    > Czyli przykładowo ( w zaokragleniu ) za styczen luty marzec uzbierało mi
    sie
    > 3000 zł. to podatku bede placil 570 zł. ( 19 % ) - kwota wolna 530 zł. =
    40 zł
    > do zapłaty w kwietniu, a potem juz normalnie 19 % .
    Dokladnie

    Po prostu - dla Twojego statusu "podatnika-platnika-wynajmujacego" fakt
    zatrudnienia sie na etacie pozostaje niewidoczny. Dokladnie tak samo robisz,
    jakbys nie pracowal.
    Natomiast ksiegowa w zakladzie pracy ma Twoj status widziec, to znaczy nei
    musi znac szczegolow, musi tylko wiedziec, ze kwota wolna uwzgledniana jest
    gdzie indziej.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)