  • Data: 2005-12-30 14:52:34
    Temat: Re: Oświadczenie pracownika, a pit
    Od: "marek" <2...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jest nieco inaczej - Ty masz NIE SKŁADAĆ PIT-2 - albo zlozyc Anty-PIT2 :) -
    > mnei np na formularzu pit-2 kazali napisac dzialalnosc gospodarcza.
    > Ty masz odwolac ten PIT-2 - bo inaczej bedziesz doplacal ponad 500 zl w
    > zeznaniu rocznym i moga Cie ciagac po US.
    > Nie ma mozliwosci utraty prawa do odliczenia kwoty wolnej z najmu.

    CZyli podsumowując musze zrobić tak:
    - usunać u pracodawcy PIT2 aby nie odciagal zaliczek
    - pierwsze zeznanie podatkowe PIT5 ( za dzierżawe ) skladam po przekroczeniu
    kwoty "wolnej od podatku" czyli np. do 20 kwietnia gdy łacznie w styczniu,
    lutym i marcu ja przekrocze i wtedy uwzgledniam te kwote.

    Czyli przykładowo ( w zaokragleniu ) za styczen luty marzec uzbierało mi sie
    3000 zł. to podatku bede placil 570 zł. ( 19 % ) - kwota wolna 530 zł. = 40 zł
    do zapłaty w kwietniu, a potem juz normalnie 19 % .

    Jezeli teraz dobrze mysle to proszę o potwierdzenie i sprawa zamknieta ;-)