  • Data: 2006-05-29 07:10:07
    Temat: Re: Odprowadzanie 0 zł
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wodny wrote:

    > Dostałem NIP jakiś czas temu, bo o to poprosiłem, chociaż nigdzie nie
    > pracowałem, nie pracuję i nie zamierzam przez jeszcze kilka lat. Moje
    > pytanie jest takie: Czy w związku z posiadaniem NIP'u muszę składać co
    > roku jakiegoś PIT'a z oświadczeniem, że zarobiłem 0zł czy nie?

    Nie musisz.

    > Drugie pytanie jest takie:
    > Czy muszę odprowadzić jakieś należności do US, po odebraniu pieniędzy
    > z TFI (zakładanie rachunku przez SFI w mBanku)?

    Nie musisz. TFI już to zrobiło za ciebie. Podatek od fundudszy
    inwestycyjnych jest pobieramy przez fundusz i ryczałtowy.

    > Trzecie pytanie:
    > Skąd mogę brać informacje w postaci zrozumiałej, dla kogoś, kto chce
    > odprowadzać podatki, bo musi, a nie dlatego, że go to pasjonuje? Gdyby
    > nie wyobraźnia kolegi, w życiu nie zadałbym pytania pierwszego. Pytam
    > o jakiś "tutorial" jak poprowadzić formalności na starcie, żeby za
    > kilka lat US nie przyszedł do mnie w postaci niestrawnego
    > zawiadomienia.

    Nie ma prostej odpowiedzi. Ogólnie: dopóki nie masz żadnych dochodów to
    się nie musisz martwić. Potem polecam prasę (Rzeczpospolita, Gazeta
    Prawna, Gazeta Podatkowa), tę grupę dyskusyjną i ustawy (np. na
    http://podaki.pl po bezpłatnej rejestracji)