  • Data: 2009-03-10 19:30:45
    Temat: Re: Odprawa a PIT
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    pt pisze:
    > Witam
    > zasiadłem do PITolenia i zauważyłem, że art 21 p 3b "ulubionej" ustawy pdof
    > zwalnia z podatku odprawy pracownicze w przypadku zwolnienia na szczególnych
    > zasadach (Dz. U. 90, poz. 844 z 2003r).

    Nie zwalnia. Przeczytaj dokładnie punkt 3
    Art. 21. 1. Wolne od podatku dochodowego są:
    [...]
    3) otrzymane odszkodowania, jeżeli ich wysokość lub zasady ustalania
    wynikają wprost z przepisów odrębnych ustaw lub przepisów wykonawczych
    wydanych na podstawie tych ustaw, z _WYJąTKIEM_:

    a) określonych w prawie pracy odpraw i odszkodowań z tytułu
    skrócenia okresu wypowiedzenia umowy o pracę,

    b) odpraw pieniężnych wypłacanych na podstawie przepisów o
    szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z
    przyczyn niedotyczących pracowników, [...]

    Zresztą jeżeli dochód jest zwolniony z pit, to pracodawca nie wpisuje
    go na pit 11.

    > Czy dobrze rozumiem, że mogę sobie
    > taką odprawę odliczyć od podstawy opodatkowania? A jeżeli tak, to w którym
    > polu PIT-37 wpisać taką odprawę?

    jw.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]