    From: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odmowa wystawienia faktury
    Date: Mon, 20 Feb 2006 12:33:20 +0100
    <Pine.WNT.4.60.0602131536490.1116@athlon> <43f0c0cd$1@news.vogel.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0602132303230.3380@athlon>
    <eqplxfjj0wl6$.9jaxhjn6lfd3$.dlg@40tude.net>
    <Pine.WNT.4.60.0602141017240.2528@athlon>
    <1fqg3v69214ff.r1sxafcj4gwo$.dlg@40tude.net>
    <Pine.WNT.4.60.0602142338340.3040@athlon>
    <j...@g...news.tpi.pl>
    <Pine.WNT.4.60.0602171922510.3876@athlon>

    In article <Pine.WNT.4.60.0602171922510.3876@athlon>,

    > I co z tego ?
    > Wystawienie faktury nie jest sprzedażą.

    Ale ja nie mówię, że jest. Natomiast da się wykazać, że w stosunkach
    pomiędzy firmami jest zazwyczaj oczywistym elementem czegoś, co nazwijmy
    "kupnem/sprzedażą towarów".

    > Faktura *dokumentuje* sprzedaż, wystawia się ją po sprzedaży (nawet
    > była gdzieś taka kuriozalna akcja US, kiedy na podstawie faktu że
    > f-ry zakupu rzeczy nieoznaczonych były wystawione kilka minut przed
    > wydaniem - a więc *przed* sprzedażą - uznał je za nieważne)

    Ale tu dodatkowy warunek masz, no nie? ;)

    > I przecież rzeczą naturalną jest że przy okazji dokumentowania
    > zdarzeń dokonuje się sprawdzenia, a że sprawdzanie robi kto inny niż
    > sprawdzany to już normalka... ;>

    A to zależy gdzie.

    > Odnoszę wrażenie że wielu "obrońców prawa do faktury" traktuje f-rę
    > jako część umowy sprzedaży.
    > Tak nie jest!!

    > Już było - "jeśli umowa tak stanowiła to czemu nie".

    Nie stanowiła. Ja postanowiłem, że bez faktury nie kupuję, i sprzedawca
    może sobie powarczeć.

    > Jak wlazłeś po drodze, wyłożyłeś gotówkę i dali ci do ręki towar
    > to umowa została zawarta i tyle. Za późno na awanturę.

    Z tym sprzedawcą od "a faktura to jak szef będzie", to bym się ciężko
    awanturował - chyba że oddałby pieniążki.

    > Z prawnego punktu widzenia to samo co powierzenie fotografowi
    > wykonania zdjęć "na gębę" (i dowiedzenia się "negatywów nie
    > daję"): prawo jest po jednej stronie i druga musi przełknąć.
    > Może sobie powarczeć ;]

    Chyba żeby fotograf spróbował potem wykorzystać ten negatyw... ;)

    > Jak widać poglądy nie sprowadzają się do dwu wersji :)

    A bo ja wcale nie twierdzę, że faktura musi być natychmiast. Ale uważam,
    że klienta należy poinformować dokładnie, a nie próbować robić w konia.
    Mniej wiącej z tego powodu swego czasu w sklepie nie dla idiotów olałem
    ciepłym parabolicznym tekst "dziś już pani fakturzystki nie ma, po
    fakturę proszę przyjść w ciągu 7 dni". Ten kij ma dwa końce :D

    > Doceniam dbałość o klienta - ale to twoja wola :) (że wyślesz).

    Eee, nie do końca. Lepsze to niż ją trzymać.

    > A co, dzielisz klientów na lepszych i gorszych ? ;)

    A oczywiście. Ty nie? :)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.