    From: Black Peter <b...@w...pf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odliczenie w PIT za Internet dla 2 osob
    Date: Tue, 01 Mar 2005 17:54:27 GMT

    MM napisał(a):
    > Witam. Będąc bardzo małym ISP otrzymałem prośbę od klienta, by od
    > marca wystawiać fakturę za dostęp do sieci na 2 osoby (małżeństwo).
    > Klient nasz pan (tym się różni mały ISP od dużego...) więc wystawię :)
    > ale tak z ciekawości pytam - czy każda z tych 2 osób (korzystających
    > z tego samego dostępu do Internetu) może wtedy sobie odliczyć jego
    > koszt od podstawy opodatkowania?
    >
    > Konkretnie: faktura jest na 50 zł + 22% VAT = 61 zł brutto miesięcznie,
    > do końca roku zostało 10 miesięcy - czy oznacza to, że każda z tych 2
> [...]

    Pisalem kiedys, ale przeszlo bez echa ze Infor interpretowal ten przepis
    tak iz kazdy mieszkaniec lokalu niezaleznie czy ma na siebie wystawiona
    fakture czy nie, moze odliczyc koszty _poniesione_ za internet. Pod
    warunkiem ze jest w stanie udokumentowac _poniesienie_ kosztow...
    np. jedne z malzonkow placi polowe roku za internet a drugi placi druga
    polowe i posiadaja dowody wplaty. Oczywiscie ma to sens przy drogim
    internecie ;)

    pozdrawiam

    --
    _ ) _ \