eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOdliczenie VAT za pierwszy miesiąc działalności gospodarczej › Re: Odliczenie VAT za pierwszy miesiąc działalności gospodarczej
    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Odliczenie VAT za pierwszy miesiąc działalności gospodarczej
    Date: Wed, 07 Oct 2009 13:11:43 +0200

    Dnia 07-10-2009 o 12:48:30 Rafał Kowalczyk <r...@g...com>
    napisał(a):

    > sobie VAT naliczony za pierwszy miesiąc działalności. Jeżeli natomiast
    > zgłoszę się jako VAT-owiec np. jutro 08.10.2009, czyli w dacie innej
    > niż data rozpoczęcia działalności, to chyba VAT-owcem stanę się

    Uważaj - z dowolną datą mżna się złosic tylok przed rozpoczęciem DG,
    potem można zgłosić się tylko z początkiem miesiąca, a w pierwszym roku DG
    interpretacja ortodoksyjna mówi, że nie można się stać VATowcem inaczej
    niż przez przekroczenie limitu zwolnienia lub np. poprzez wykonanie
    czynności doradztwa.
    Mogę się mylić co do szczegółów, ale sam to kidyś przerabiałem więc dla
    tego ostrzegam
    że coś jest na rzeczy.

    Doczytaj bodajże art. 113 ustawy o VAT oraz poszukaj artów o rezygnacji ze
    zwolnienia
    podmiotowego w trakcie roku podatkowego.

    --
    Tomek