eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiOdliczenie VAT za pierwszy miesiąc działalności gospodarczej › Re: Odliczenie VAT za pierwszy miesiąc działalności gospodarczej
  • Data: 2009-10-08 17:49:06
    Temat: Re: Odliczenie VAT za pierwszy miesiąc działalności gospodarczej
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 8 Paź, 19:12, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
    > Ja. Przeczytaj to cytowane zdanie do końca. Wystarczy rejestrując podać
    > poprawnie miesiąc rozpoczęcia składania deklaracji. Nawet gdy
    > rejestrujemy "po terminie". Po co potem korygować?

    Wydaje mi się, że masz tu rację. Zapytałem o to na innym forum:
    http://tinyurl.com/yagrpr6

    i jeden z szacownych dyskutantów wyraził takie zdanie:
    "Jeżeli złożysz deklarację VAT-R w dniu 8.10, to VAT owcem staniesz
    się już od 9.10, czyli od następnego dnia po rejestracji.
    Wystarczy, że jako załącznik do VAT-R dołączysz oświadczenie, że od 1
    do 8.10 nie dokonywałeś czynności sprzedaży opodatkowanych podatkiem
    VAT.

    Zakupy na faktury VAT dokonane przed dniem rejestracji (do 2 miesięcy
    wstecz) można bezproblemowo odliczyć w deklaracji za październik."

    Czyli w VAT-R należy chyba wpisać jako pierwszy miesiąc składania
    deklaracji 01.10.2009; oraz złożyć oświadczenie że od 1.10 do 9.10
    (zakładając że złożę VAT-R właśnie 9.10) nie dokonywałem czynności
    sprzedaży opodatkowanych podatkiem VAT?