  • Data: 2008-11-07 21:22:52
    Temat: Re: Odliczenia internetu a kontrola z US
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Autopac!
    Za niestosowanie się do własnej rady, znaczy czytania NAJPIERW przepisu
    a dopiero potem mądrych komentarzy tudzież (korekta nie poprawiać)
    intrerpretacyj Usów, ISów i innych takich.

    On Fri, 7 Nov 2008, Liwiusz wrote:

    > Zauważ, że zazwyczaj jak się płaci w kasie operatora, to dostaje się
    > nie-imienne potwierdzenie wpłaty.

    wKF: rzuć nazwą jakiegoś operatora.
    Operatorom i-netu dawno nie płaciłem inaczej niż przelewem, ale np.
    jak wpłacam wodociągom na podstawie f-ry to dostaję imienne potwierdzenie.

    > Też źle? Mam nadzieję, że orzecznictwo
    > utemperuje zapędy urzędników.

    Byłbym za :D

    A tak poza wszystkim, to wziąłem sobie treść przed nos:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    7. Wysokoœć wydatków na cele okreœlone w ust. 1 ustala się na podstawie
    dokumentów stwierdzajšcych ich poniesienie. Jednakże w przypadku odliczeń,
    o których mowa w ust. 1:

    1) pkt 6a, odliczenie stosuje się, jeżeli wysokoœć wydatków została
    udokumentowana fakturš w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i
    usług,
    +++

    ...i mam poważny zgryz.
    Idzie oczywiście o słowo "jednakże".
    Oznacza ono ni mniej ni więcej, że NIE STOSUJE SIĘ wcześniej określonej
    zasady, a ZASTĘPUJE ją INNY wymóg!
    W tym przypadku - że *dowodem poniesienia wydatku* jest faktura.
    Nawet niezapłacona!

    Ale skoro wszyscy, od US do kompletu grupowiczów, powiadają że jednak
    dowód "poniesienia" musi być, ba, ja sam kilka godzin temu tak
    twierdziłem :P, to widać gdzieś się mylę.
    Godzina późna i tak dalej... wyprowadzi mnie ktoś z błędu?

    Mogę dodać, że oczywiście "jak zwykle" chciałem przywalić ustawodawcy,
    znaczy że Liwiusz ma się czepić Sejmu a nie urzędasów, ale jak sprawdziłem
    literka po literce to mi wyszło że jednak Liwiusz ma rację i to
    urzędnicy się czepiają.

    PYTANIE:
    Dlaczego wszyscy (do paru godzin temu) byliśmy zgodni, że wymóg art.
    26.7.1
    *nie zastepuję* wymogu z art.26.7 ??

    pzdr, Gotfryd