    From: "Kartka" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Od kiedy obowiazuje przepis
    Date: Thu, 20 Feb 2003 19:05:04 +0100

    > Ja od marca 2002r. Wtedy była nowelizacja ustawy o VAT, na mocy której
    > MF mógł rozporządzić, jak rozporządził w tej sprawie. Wcześniej też tak
    > rozporządzał, ale - o ile dobrze pamiętam -nie miał do tego prawa (nie
    > było w ustawie delegecji w sprawie terminów), więc nie trzeba było się
    > do tego stosować.

    No i przewertowałam co się dało, albo do czego trafiłam i nigdzie wcześniej
    nie znalazłam w rozporządzeniach paragrafu, który wcześniej niż owego 22
    marca nie wprowadzałby takie zmiany. W US dowiedziałam się, że taki przepis
    rzeczywiście funkcjonował ale na troszkę innych zasadach bo owy vat można
    było sobie odliczyć w miesiącu temunu płatności i w następnym a od tego roku
    tylko w miesiącu w którym przypada temin płatności.
    4. Podatnik, który otrzymał fakturę potwierdzającą nabycie towarów i usług
    wymienionych w ust. 3, może obniżyć podatek należny o podatek naliczony
    określony w tej fakturze w miesiącu, w którym przypada termin płatności
    określony w tej fakturze, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 10
    ust. 1a i 1d ustawy - w kwartale, w którym przypada termin płatności
    określony w tej fakturze.

    to jest przepis, który znajduje się w:

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 22 marca 2002 r.

    w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług
    oraz o podatku akcyzowym

    (tekst ujednolicony, opracowany na podstawie: Dz. U. Nr 27, poz. 268, Nr 46,
    poz. 438, Nr 155, poz. 1290, i Nr 216, poz. 1828)

    a to znalazłam gdzie indziej (na stronie rzeczpospolitej:

    B. Rozporządzenie o VAT

    Rozporządzenie wykonawcze do ustawy o VAT, które również weszło w życie 1
    stycznia 2003 r., wprowadza także inne zmiany:

    a.. nabywca usług dostawy energii elektrycznej, cieplnej, gazu przewodowego,
    usług telekomunikacyjnych i radiokomunikacyjnych oraz niektórych innych
    usług komunalnych może odliczyć VAT naliczony, wynikający z otrzymanej
    faktury w tym miesiącu, w którym przypada termin płatności wskazany na
    fakturze (§ 40 ust. 5),

    I bądź tu mądrym pisz wiersze, w końcu kiedy????
    Aaaaaaa wiem już, ust. 5 dotyczy FV MP, no cholewcia i nie pogub się tu
    człowieku
    Agata