    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Obrona przed kasą fiskalna przy sprzedaży płyt
    Date: Thu, 26 Feb 2009 15:49:19 +0100

    On Thu, 26 Feb 2009, Tomek wrote:

    > Jak się najlepiej zaasekurować przed wpadnięciem w kasę
    > fiskalna przy wyprzedazy firmowego "pudełkowego" softu na Allegro?
    >
    > Wystarczy że zastrzegę sprzedaż tylko na fakturę,
    > i tylko firmie która dokona zakupu z konta firmowego
    > i mi prześle papiery rejestracyjne potwierdzające
    > że istnieje?

    Aż tak bym nie przesadzał.
    Wiarygodne dane - czyli w przypadku allegro imię nazwisko i adres
    prowadzącego oraz od niego informacja o numerze wpisu i REGON
    i sprawdzenie samemu jest IMVHO jednocześnie "proste" oraz
    "dostateczne".

    > (Bo w końcu zawsze istnieje możliwość że ktoś poda mi dane
    > firmowe a kupi sobie prywatnie - po prostu nie zaksięguje faktury,

    Ale sprzedawcę interesuje CEL zakupu, jaki on wyrazi.
    Jak określi cel firmowy (poda wiarygodne dane, które sprawdzisz),
    to IMVHO fakt, że później *zmieni* ten cel już nic nie zmienia.
    Formalnie kupujący powinien trzymać się "linii" i zaksięgować
    w DG a następnie wyrzucić z kosztów i wystawić FV - taka
    operacja nie podlega pod kasę :)
    Niemniej, IMVHO jeśli tego nie zrobi, to nie wina sprzedawcy.
    Jest f-ra, o tu - "na DG", tu jest mail w którym sobie tego
    życzył i podał dane (mozna poprosić aby przesłał metodą "poślij
    wiadomość użytkownikowi" - przypuszczam że allegro będzie
    miało wtedy kopię).

    > Druga sprawa - czy dobrze rozumuję że wyprzedaż czysto prywatnych
    > płyt (filmy, gry, soft które kurzą pułkę nie-firmową)
    > nie wpędza mnie w kasę fiskalną?

    Ja tak jak zwykle z głupia frant - a Twoja DG to jest państwowa,
    spółdzielcza czy komunalna, skoro nie jest "prywatna", jak sugeruje
    powyższy tekst?
    ;)

    > Mam też jeden program zakupiony prywatnie

    ....czyli na DG... ;)

    Ad rem - IMVHO nie jest to "wykonywanie DG" i tyle.
    Równie dobrze pracownik prowadzący równocześnie DG nie oVATowuje
    swojego wynagrodzenia za pracę.

    pzdr, Gotfryd