  • Data: 2006-09-28 10:22:36
    Temat: Re: Oblicznie wartosci netto i brutto
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 27 Sep 2006, witek wrote:

    > tak, tylko, że mi chodziło o to, że ktoś wpisuje netto i brutto dla każdej
    > pozycji, a potem wpisuje netto i brutto sumarycznie dla wszystkich.
    >
    > netto1 , 22% , brutto1
    > netto2 * 22% ,brutto2
    > -------------------------
    > sum (netto), 22% ????
    >

    > i teraz co byś nie wpisał w miejsce ???? (przy pewnych kwotach netto) to ci
    > się nie zgodzi bo sum(netto) * 1.22 <> sum (brutto) z powodu zaokrągleń.

    Ale tak WOLNO zrobić i "???" powinno być wtedy sumą brutto1+brutto2+...
    Przecież w "gornej" (głównej) tabelce mogą być różne stawki, więc
    *nie* wolno mnożyć sum(netto) razy stawka - tak można liczyć
    w "dolnej" tabelce faktury.

    > Dlatego zawsze pomijałem wypisywanie brutto dla poszczególnych składników.

    No i dobrze :)
    Ale jak ktoś chce brutto liczyc nie z sum cząstkowych (czyli netto22 razy
    stawka22 plus netto7 razy stawka7 itd) lecz z sumy brutto to moze.

    pzdr, Gotfryd