  • Data: 2004-01-23 10:40:42
    Temat: Re: Obliczenia VAT należnego od sprzedaży bez faktury
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    masuro wrote:

    > Prowadzę PKPiR oraz ewidencje sprzedaży i zakupów VAT.
    [...]

    > Pyt 2. dotyczy obliczania VAT należnego. Znajoma księgowa
    > powiedziała mi, że jeśli sprzedam towar bez faktury i bez
    > kasy fiskalnej - to obowiązują mnie odmienne zasady
    > naliczania VAT, że niby nie mogę odjąć pełnego 22% (tyle ile
    > zapłaciłam za towar hurtownikowi) tylko jakoś się procentowo
    > ten VAT oblicza w wysokości 18,cośtam %
    > czy coś o tym wiecie?

    Coprawda Godfryd ujal to juz uczenie ale ja tak prosto
    "jak belfer od majcy"

    Netto + VAT = Brutto

    VAT = Netto*StawkaVAT

    Netto + Netto*StawkaVAT = Brutto

    stad

    Netto*(1+*StawkaVAT) = Brutto

    Netto = Brutto/((1+StawkaVAT)

    VAT = {Brutto/((1+StawkaVAT)}*StawkaVAT

    VAT = Brutto * StawkaVAT/(1+StawkaVAT)

    Pan Minister ladnie za nas policzyl i wypisal w rozporzadzeniu,
    ze mozemy zaokraglic i zamiast pelnej wartosci z nieskonczona
    iloscia miejsc po przecinku wyrazeina StawkaVAT/(1+StawkaVAT)
    dla StawkaVAT = 0,22 wstawic 18,03

    Boguslaw