    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: [OT] Re: Samochód na firmę........
    Date: Wed, 22 Aug 2007 09:21:28 +0200

    On Tue, 21 Aug 2007, gonia wrote:

    > zgadza się, ponieważ ja za KC dalej uważam, że firma to imię i nazwisko, stąd
    > chciałam zaakcentować ten dopisek

    Nie tak.
    Najpierw jest przepis ogólny - firmą jest imię i nazwisko.
    Dalej jest przepis szczegółowy - nie przeszkadza to dodaniu do firmy
    dowolnego określenia.
    Działanie całości jest zgodne z ogólną zasadą: przepis szczegółowy
    UCHYLA przepis ogólny.
    *JEŚLI* ma zastosowanie przepis o "dodaniu określenia", to przepis ogólny
    obowiązuje tylko w tym zakresie, w którym nie zminił go przepis
    szczegółowy.

    > dalej nie wiem, z czego to ma wynikać,

    Ale *co* ma wynikać?
    Uznanie, że jeśli jest "dodatek" to staje on się obowiązkowy?
    IMO - z samych zasad prawnych, na to nie trzeba osobnego przepisu :)

    > a rozmawiamy właśnie o tym, co na fakturze.

    A ja się wtrąciłem *wyłącznie* do sprawy "firmy" :)
    Na fakturze to podaje się dane podatnika ;)

    > Nie wnikam w ustawy poza podatkowe

    No to dyskutujemy radośnie na różne tematy :]
    Nadto nie zawsze da się "nie wnikać", jak ustawa posłużyłaby się
    nazwą zdefiniowaną w innej ustawie na przykład.

    > Podawanie czegos poza imieniem i nazwiskiem, może jak sie okazuje prowadzić
    > do wyjaśniania, że nie jesteś wielbłądem. O ile w NIPie masz miejsce na pełną
    > firmę oraz skróconą, o tyle z zgłoszeniu VAT jako osoba fizyczna podajesz
    > imię i nazwisko i datę urodzenia. A tkże adres zamieszkania. I teraz, kiedy
    > pani kontrolująca sprawdzi w systemie twoj NIP, gdzie na fakturze podasz
    > skrót (do tego bez imienia i nazwiska)

    Moment.
    A skąd pomysł podawania czegoś bez imienia i nazwiska?
    I oczywiscie *nazwa skrócona* jest podawana jako *nazwa zarejestrowana*,
    tak?

    > i adres prowadzenia działalności zamiast adresu zamieszkania

    ...to będzie nieprawidłowa faktura i tyle.

    Na fakturze podaje się adres podatnika - dobrze wiesz, że sam od czasu do
    czasu tłumaczę to niezadowolonym i nie rozumiejącym faktu, że za czynności
    osobowej DG odpowiadają *osobiscie* i nikomu, kto ma pretensje cywilnoprawne
    nie jest potrzebny adres pod którym stoją maszyny, tylko adres pod którym
    mieszkają.

    > okaże się, że firma i adres niezgodne z danymi

    Goniu, bardzo proszę - primo pomysł że *samo* określenie stanowi firmę
    jest równie niedorzeczny, jak przyjmowanie że przy zarejestrowaniu
    "innego określenia" można podawać firmę bez niego, secundo adres
    dotyczy *przedsiębiorcy* (a nie przedsiębiorstwa, nawet jest dla
    celów VAT właściwy jest inny US :)) i adres firmy to jest jego
    miejsce zamieszkania, a tertio część postu z której rozwija się
    niniejsza dyskusja dotyczyła sprawy *firmy* a nie sprawy *faktury*,
    staram się oddzielać poszczególne części odpowiedzi i miałem pełne
    przekonanie, że tym razem mi się udało!
    :)

    > w takim VIESie np. A kontrolowane to jest bardzo dokładnie szczególnie przy
    > transakcjach wewnątrzwspólnotowych.

    Rozumiem :)
    I trudno się nie zgodzić, jeśli przyjąć że podatnik zrobi tak jak podałaś
    (że NIE PODA ani nazwy podatnika, czyli imienia i nazwiska, ani firmy,
    bo przecież "określenie" samo firmę NIE JEST, a do tego poda adres który
    nikogo nie obchodzi...) to owe dane nijak nie pasują do przepisów i już.

    pzdr, Gotfryd