  • Data: 2007-08-21 21:22:01
    Temat: Re: [OT] Re: Samochód na firmę........
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > ...a ja się pobuntuję w kwestii formalnej :]

    a bardzo proszę;-)

    > 1. nie "nazwy firmy" a *firmy* (czyli nazwy DG)

    zgadza się, ponieważ ja za KC dalej uważam, że firma to imię i nazwisko,
    stąd chciałam zaakcentować ten dopisek

    > 2. firma *nie musi* zawierać nic oprócz imienia i nazwiska, ale *jeśli*
    > prowadzący DG *włączy* do firmy jakieś dodatkowe określenia, to
    > firmą jest owo imię i nazwisko *wraz* z nimi!
    > "...Nie wyklucza to włšczenia do firmy..."
    > Jak już włączy, to włączył i koniec. Może sobie firmę zmienić zmieniając
    > wpis, od dnia podanego we wpisie nic nie będzie musiał dopisywać
    > do firmy.
    > Nie wnikam chwilowo w to, co podaje się na f-rze :)

    dalej nie wiem, z czego to ma wynikać, a rozmawiamy właśnie o tym, co na
    fakturze. Nie wnikam w ustawy poza podatkowe

    Podawanie czegos poza imieniem i nazwiskiem, może jak sie okazuje
    prowadzić do wyjaśniania, że nie jesteś wielbłądem. O ile w NIPie masz
    miejsce na pełną firmę oraz skróconą, o tyle z zgłoszeniu VAT jako osoba
    fizyczna podajesz imię i nazwisko i datę urodzenia. A tkże adres
    zamieszkania. I teraz, kiedy pani kontrolująca sprawdzi w systemie twoj
    NIP, gdzie na fakturze podasz skrót (do tego bez imienia i nazwiska) i
    adres prowadzenia działalności zamiast adresu zamieszkania okaże się, że
    firma i adres niezgodne z danymi w takim VIESie np. A kontrolowane to
    jest bardzo dokładnie szczególnie przy transakcjach wewnątrzwspólnotowych.