  • Data: 2006-10-27 19:20:56
    Temat: Re: OC i badania techniczne samochodu - KPiR
    Od: gonia <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > wKF: kilka razy podnoszony był taki problem, że NNW *nie jest*
    > ubezpieczeniem samochodu. To jest ubezpieczenie *osoby*, do tego
    > takie że w razie wypłacenia nie stanowi przychodu z DG.

    NW jest ubezpieczeniem osobowym a nie konkretnej osoby, i nie rozumiem
    poglądu, dlaczego nie może być kup

    Ubezpieczenie to chroni mnie jako pracodawcę przed dodatkowymi
    roszczeniami ze strony pracowników w razie wypadku, w którym ponieśliby
    jakiś uszczerbek na ciele bądź umyśle w godzinach pracy korzystając z
    przejażdzki służbowym samochodem

    W ten sposób żadne ubezpieczenie NW nie byłoby kosztem, gdzie np
    pracodawcy zatrudniający pracowników w sektorze budownictwa ubezpieczają
    pracowników nawet imiennie - NW <samochodowe> jest na jakąś tam ilość
    osób w aucie niezależnie od tego czy poszkodowaną będę ja czy pracownik x

    Nie stanowi to ubezpieczenie oczywiście bezpośredniego kosztu, ale OC
    czy AC auta tez nie są kosztami bezpośrednimi i nikt im nie odmawia
    bycia kup

    Natomiast co do ubezpieczenia rozliczanego w ramach kilometrówki ja
    osobiście jestem przeciw niemu w kup. Chociaż coraz rzadziej spotykam
    się z argumentami przeciwnymi. Ale może to być po części faktem, że
    coraz częściej samochody są wprowadzane jako ST, w związku z czym
    kilometrówki odchodzą w niebyt. Sto lat temu panował pogląd, że
    ubezpieczenie nie może być kosztem, bowiem w ramach kilometrówki można
    rozliczać tylko bieżące wydatki, które wynikają ze zwiększonej
    eksploatacji samochodu używanego (uzytkowanego) w działalności
    gospodarczej. ZAłóżmy, że samochód stoi w garażu, wtedy faktycznie nie
    zakupuje się do niego paliwa, nie naprawia, nie wymienia wycieraczek.
    Ale OC zapłacić trzeba, i nikt sie nie pyta, czy auto jeździ czy stoi.
    W związku z czym ja alej trzymam sie tego poglądu, że ubezpieczenia nie
    rozliczamy w ramach kilometrówek. Przy czym jak ktoś twierdzi że wolno,
    robi to na swoją odpowiedzialność.

    Natomiast wszelkie inne atrakcje, typu za przejazd autostradą czy za
    bilety parkingowe będą oczywiście kup, jeżeli będzie można je powiązać z
    prowadzoną działalnością