  • Data: 2006-08-08 17:54:37
    Temat: Re: Numeracja faktur miesieczna/tygodniowa/inna?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 8 Aug 2006, Jacek Osiecki wrote:

    > Witam,
    >
    > Czy dopuszczalna jest numeracja faktur inna niż oparta na kolejnym numerze
    > faktury w roku? Np. faktura typu id klienta/rok/numer faktury dla tego
    > klienta w tym roku... albo rok/tydzień/numer faktury w tygodniu?

    Przejrzyj archiwum - nie widać przeciwwskazań dla osobnych "ciągów
    numeracji" jeśli można je czymkolwiek uzasadnić.
    Byłoby bez sensu, jakby podatnik mający sklep w Lublinie oraz warsztat
    samochodowy w Ustroniu musiał synchronizować numery faktur - nie
    uważasz? ;) (od 2004 roku oddział firmy nie może być samodzielnym
    podatnikiem!)

    > Czy numery faktur muszą być ciągłe, czy też mogę sobie np. numerować je
    > zgodnie z szeregiem fibonacciego (no dobra, zaczynając od drugiego elementu ;)?

    Akurat tu zapis jest jasny: czytałeś rozporządzenie? ;)

    > Przeglądałem archiwum - i często się tam przewijała informacja że w numerze
    > faktury musi być "globalny" dla firmy numer faktury...

    E tam. Kto tak pisał? ;) - czytałeś wybiórczo, IMO :)

    > Z drugiej strony
    > wydaje mi się to trochę mało sensowne - co przy firmach typu stacja
    > benzynowa, gdzie po prostu nie ma jak zsynchronizować numerów faktur?

    Właśnie.
    FYI: sam mam mało faktur, a mimo to prowadzę dwa "ciągi" (osobno
    dla towarów, osobno dla usług).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)