  • Data: 2013-08-14 11:48:26
    Temat: Re: Nudny temat - pazerność Vincenta
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 14 Aug 2013 10:00:50 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Moment, moment.
    > Takie cóś jest przy darowiźnie.
    > Ale to mowa o podatku dochodowym i takiej konstrukcji w przepisach
    > nie widzę. Decyzja nie może ustalać powstania przychodu później,
    > niż stwierdzają dowody, a podatek tu nie należy się od dnia decyzji lecz
    > od dnia uzyskania przychodu!

    Chyba nie do końca się rozumiemy. Przy odwołaniu od decyzji podatkowej
    piszesz o pozwanym?

    Ordynacja podatkowa art 68

    § 4. Zobowiązanie z tytułu opodatkowania dochodu nieznajdującego pokrycia
    w ujawnionych źródłach przychodów lub pochodzącego ze źródeł
    nieujawnionych nie powstaje, jeżeli decyzja ustalająca to zobowiązanie
    została doręczona po upływie 5 lat, licząc od końca roku, w którym
    upłynął termin do złożenia zeznania rocznego dla podatników podatku
    dochodowego od osób fizycznych, za rok podatkowy, którego dotyczy decyzja.

    Więc jeśli sądowi wychodzi, że człowiek udowodnił uzyskanie dochodu
    wcześniej niż 5 lat przed wydaniem decyzji to sąd powinien to uwzględnić
    sam z siebie nawet jeśli odwołujący się od decyzji skarbówki nie podnosi
    wprost zarzutu przedawnienia. Konieczność podniesienia takiego zarzutu
    istnieje tylko gdy chodzi o przedawnienie z KC (wcześniej napisałem
    błędnie, że także przy przedawnieniu z KK). W wypadku badania ważności
    decyzji podatkowej nie przypominam sobie ograniczenia sądu do badania
    tylko tych aspektów decyzji, które kwestionuje odwołujący się. Te "inne
    aspekty" badane przez sąd z własnej inicjatywy to może być także
    przedawnienia zobowiązania podatkowego.