    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Nowe podatki
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    <s8j29b$1ott$1@gioia.aioe.org> <s8ji8g$fte$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <7z8n4m7olj3o$.8hs4ephfyj78$.dlg@40tude.net>
    <s8l463$h6h$1@gioia.aioe.org>
    <16mg3jwo5qu2s$.y046at2c5crb.dlg@40tude.net>
    <s8qdj4$12oh$1@gioia.aioe.org>
    <1cbdz7u5hzbp0$.1ogf4d4s634qk.dlg@40tude.net>
    <s8qv9d$1iv1$1@gioia.aioe.org>
    <l7cyn740wowl$.1u8i2e0s8pand.dlg@40tude.net>
    <s8rg7f$1ujs$1@gioia.aioe.org>
    <zjhe4540ytd0$.3nwodfzws2tn$.dlg@40tude.net>
    <s935bt$ku5$1@gioia.aioe.org>
    <1ciqqnt20fwvq$.c79wew2v1jlo.dlg@40tude.net>
    <s93b2n$1d13$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net> <s93gms$ke$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net>
    <s959fj$13d2$1@gioia.aioe.org> <s95iea$a6b$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    Date: Tue, 1 Jun 2021 17:16:54 +0200

    On Tue, 1 Jun 2021 17:06:50 +0200, Piotr Gałka wrote:

    > To wszystko o czym piszesz to jest jakoś po nowemu, czy tak zawsze było?

    Ja sie nie znam, ale zasady ogolne chyba zawsze.
    Za to rozwiazania szczegolowe bez komputerow musialy byc inne :-)

    > Przykład pierwszy z brzegu.
    > https://www.tme.eu/pl/details/0603saj0100t5e/rezysto
    ry-smd-0603/royal-ohm/

    > Kupujesz rolkę 5000 szt. Cena sztuki 0,297gr.

    P.S. Ciekaw jestem co Kviatek fachowo na to ... bo gdzies tam na
    uboczu przepisow sie pojawia, ze cena ma byc w zl i gr, a ulamki gr
    ... podejrzane :-)

    > Do montowanego urządzenia wchodzą 4szt i 50 o innych wartościach a więc
    > inne pozycje magazynowe.
    > Jeśli faktycznie koszty administracyjne związane z elementem znacznie
    > przewyższają jego wartość to według mnie świadczy o tym, że system,
    > który do tego zmusza jest wymyślony przez idiotów.

    Aczkolwiek obecnie tez musisz je policzyc w inwentaryzacji :-)

    > Kupujesz rolkę 5000 bo aby założyć do podajnika to potrzebujesz na rolce
    > a nie w woreczku. Zużywasz 1000 montując 250 urządzeń (po 4 w
    > urządzeniu). Te urządzenia sprzedajesz w ciągu 2 lat po kilkanaście
    > miesięcznie. Jak rozumiem przy okazji sprzedaży każdego urządzenia
    > wliczasz sobie w koszty 4x0,297gr = 1,188gr.

    > Pozostałe 4000 wyrzucasz (po 3 miesiącach nie nadają się teoretycznie do
    > montażu). Według mnie te 4000 to są też koszty.
    > Dla mnie to koszt poniosłeś jak je kupiłeś, ale rozumiem, że nie. Co
    > trzeba z nimi zrobić, aby wliczyć je w koszty no bo zapłacić za nie
> [...]

    Ja bym tam poczekal do sprzedazy pierwszego urzadzenia.
    To bedzie jakas podstawa do wrzucenia tych 4000 w KUP :-)

    Mozesz tez pociac i sprzedac na allegro po 100 szt - lepiej to chyba
    niz placic za fachowa utylizacje odpadow :-)

    J.