  • Data: 2003-10-30 09:25:05
    Temat: Re: Nota odsetkowa - podpis odbiorcy
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0310300122420.-876583@k6-2.portez
    jan.zabrze.pl...

    > Mi się wydaje że pytający źle postawił pytanie :)
    > Podejrzewam że zamiarem pytającego było określenie noty
    > odsetkowej jako *dokumentu księgowego*.
    > Takim dokumentem ono nie jest, jak rozumiem.
    -----------------
    No tu podyskutuje dla mnie nota odsetekowa jest dokumentem księgowym tym
    bardziej jeśli uznaje jej wysokość.W pełnej księgowości bo w książece nie ma
    takiej możliowści.

    > Natomiast można je uznać za "wezwanie do zapłaty", określające
    > wysokość świadczenia - w tym przypadku odsetek od zaległości.
    > Czyli ma moc prawną mniej więcej taką jak osobnik postury
    > p. Gołoty przychodzący z tekstem "chciałem państwu uprzejmie
    > przypomnieć że zalegacie z zapłatą" :)
    > Dobrze ująłem ? ;)
    --------------------------
    Tu myśle że Gołota jednak byłby lepszym straszakiem dla niektórych firm.Na
    noty nie zawsze zwracają uwage.

    > Tak BTW: dobrze myślę że dokumentem księgowym dla odsetek karnych
    > jest dowód zapłaty ? Pobieżne przewertowanie ustawy oPDoOF (wyłącznie
    > z KUP "odsetek niezapłaconych" w art.23.1.32 dokładniej rzecz
    > biorąc) przywodzi mnie do takiego wniosku..
    Oczywiście do zaliczenia w kup są zapłacone odsetki wiec sama nota nic nie
    daje.
    Wiola