    From: "Krzysztof" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: No i "wykrakałeś", Gotfryd ;-)
    Date: Fri, 16 Oct 2009 16:40:39 +0200

    Użytkownik "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> napisał

    > Oczywiscie te proponowane rozwiazania ostro bija w kaste
    > wielkomiejskich japiszonow, ktorzy w zasadzie niewiele mieli
    > prywatnego, bo wiele bylo wyciagane z firm w formie lewych,
    > bo nieopodatkowanych bonusow, a teraz nagle sa sciagani do poziomu
    > przecietnych pracownikow i konczy sie dolce vita.

    Nie powiedziałbym, by chodziło tylko o japiszonów. Ja się za takiego nie
    uważam, jestem zwykłym pracownikiem, którego jednym z obowiązków są podróże
    do klientów. Takich jak ja są tysiące, bo taki rodzaj pracy przeważa w
    wielu firmach. Owszem, prywatne korzystanie z auta służbowego to jest
    bonus. Ale czy to coś nieprzyzwoitego i niewłaściwego, że firma daje bonusy
    swoim pracownikom, zresztą z pieniędzy przez niego wypracowanych? Czy w
    Polsce naprawdę musi być tak, że od każdego pierdnięcia trzeba zapłacić
    podatek? :( Kiedyś można było dostać nieopodatkowane bony - skończyło się.
    Kiedyś można było dostać kartę do przychodni medycznej - skończyło się.
    Kiedyś można było dostać karnet na basen - skończyło się. Co jeszcze będzie
    usiłowała wydrzeć zgraja urzędasów, by zaspokoić swój apetyt?
    Wracając do japiszonów. Żeby taki japiszon mógł sobie kupić samochód, żeby
    mógł opłacić wszystkie darmowe dotąd bonusy siłą rzeczy musiałby dostać
    znaczną podwyżkę, prawda? A każda podwyżka wynagrodzenia to koszt dla
    pracodawcy. Koszt uzyskania przychodu. Koło się zamyka, bilans się być może
    wyrównuje. To, co fiskusowi uda się zabrać jako podatek pit od używania
    auta, rychło może stracić w podatku cit, ponieważ pracodawca będzie miał
    wyższe koszty u.p. i tyle. Nikt niczego nie zyska, prócz paruset urzędasów,
    którzy zarobią na generowaniu ruchu wokółpodatkowego.

    > Nikt nie lubi, gdy mu odbieraja, nawet lewe, ale konfitury.

    Więc niech nie będzie to traktowane jako "lewe". Kwestia odpowiedniej
    ustawy i problem znika.
    A każde zaciskanie pętli na szyi pracownika czy pracodawcy rodzi takie
    właśnie reakcje.

    > W przypadku zdania przeciwnego: prosze o wskazanie szkoly lub
    > urzedu, ktory uzycza pracownikom samochodu do uzytku prywatnego.

    Szkoły nie znam (nie znam takiej, która ma_jakiekolwiek_samochody służbowe
    :), ale co do urzędów?
    Niedawno było głośno nt podróży córki Grada jego autem służbowym do domu
    rodzinnego. Rzekomo po jakieś dokumenty. Wierzysz, że to wyjątkowy
    przypadek? Wierzysz, że zawsze i wszędzie samochody służbowe ministrów,
    posłów, radnych i innych przedstawicieli władz są wykorzystywane tylko i
    wyłącznie w celach służbowych? Bo ja nie wierzę. To tacy sami ludzie, jak
    wszyscy.

    Pozdr
    K.