    From: Hikikomori San <h...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Niezgłoszony ZUS od 2 lat...
    Date: Thu, 19 Jan 2006 22:26:18 +0100

    "Darek W." wrote:

    > Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Za te 350 zet to masz tylko ubezpieczenie zdrowotne, które w ZUS kosztuje
    > 160,

    Tylko, ze za te 160 to tak na prawde .uja masz, bo co bys nie chcial to
    idziesz prywatnie albo czekasz 4 miesiace... Wiec de facto wychodzi cie
    podobnie, jesli nie drozej. Nawet odliczajac od podatku ZUS...

    > Nie wiem też co w pakietach usług oferowanych przez firmy typu Luxmed itp
    > rozumie się pod pojęciem "hospitalizacja". Żeby się nie okazało, że
    > pokrywają tylko pobyt w szpitalu, a za operację trzeba płacić osobno. Bo
    > jakby ich pakiet obejmował przeszczepy pikawy i leczenie nowotworów to ta
    > składka chyba by musiała być trochę większa.

    Moze i wieksza (to napisalem) ale nie "zabijajaca". W koncu
    ubezpieczenia samochodowe jakos funkcjonuja, to zdrowotne czemu by nie
    mialy. Prywatny ubezpieczyciel zas dba o finanse, prywatne zaklatdy
    takze - nie ma takiego rozdawnictwa na lewo i prawo jak w ZUSie... To ze
    placisz 160 zdrowotnego to sie okazuje, ze nie ma przeliczenia... Bo np.
    ostatnio lekarze pertraktowali... Domowy dosstaje ok. 5 zlotych na
    miesiac na pacjenta. Ja place 160. Gdzi ejest 155 zlotych? (tak wiem, to
    bardzo duze przyblizenie, ale pokazuje o co mi chodzi). 155 ginie "w
    budzecie", jest rozdawane tam gdzie brakuje. To fikcja.

    > Na szczęście wyrostek jako stan zagrożenia życia nie czeka w kolejce, ale w
    > innych wypadkach rzeczywiście tak bywa.

    Ojciec mojej znajomej zmarl na raka. Nie stac ich bylo na tomograf
    prywatnie. 6 miesiecy czekali na panstwowy... Okazalo sie, ze gdyby
    przyszli kilka miesiecy wczesniej... :(

    > Na pewno większą niż przedsiębiorca nie płacący w ogóle.

    No tak. Tylko czy placa za ktora nie mozna przezyc rozni sie znaczaco od
    takiej, ktorej nie ma? Z punktu widzenia 'umierajacego'?

    > Generalnie chodzi
    > mi o wykazanie złudzenia, że nie płacąc ZUS coś zyskujemy.

    Zyskujemy, pod warunkiem, ze potrafimy to inwestowac i zarzadzac ta
    gotowka. Jesli ktos potrafi, to wychodzi na tym znacznie lepiej niz
    oddajac ta kase do ZUS.

    > Dlatego wspomniałem o gotowości do ponoszenia ryzyka :-)

    :)

    --
    Sid Meyer's Civilisation IV - zagrajmy ......... http://tiny.pl/xv2d
    Terror, ze strach sie bac - felieton ........... http://tiny.pl/xk83