  • Data: 2006-01-19 14:24:38
    Temat: Re: Niezgłoszony ZUS od 2 lat...
    Od: "Darek W." <a...@p...pop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:43CF85CB.A0D22483@gazeta.pl...

    > No jest roznica miedzy 700 zeta z ktorego wlasciwie nic nie masz, a 350
    > zeta i masz full serwis dla calej rodziny o kazdej porze i jeszcze

    Za te 350 zet to masz tylko ubezpieczenie zdrowotne, które w ZUS kosztuje
    160, a tak naprawdę tylko 14,04 zł (za grudzień), bo resztę odpisuję od
    podatku. 700 w ZUS to łączna kwota ubezpieczenie emerytalnego, rentowego,
    wypadkowego, zdrowotnego i Funduszu Pracy. Z drugiej strony to fakt, że za
    tą większą kwotę masz zdecydowanie lepszy poziom świadczeń, żadnej łaski i
    jak napisałeś full serwis. Jak mówią Amerykanie: masz to, za co zapłaciłeś.
    Nie wiem też co w pakietach usług oferowanych przez firmy typu Luxmed itp
    rozumie się pod pojęciem "hospitalizacja". Żeby się nie okazało, że
    pokrywają tylko pobyt w szpitalu, a za operację trzeba płacić osobno. Bo
    jakby ich pakiet obejmował przeszczepy pikawy i leczenie nowotworów to ta
    składka chyba by musiała być trochę większa.

    > Niby tak. Ale ... lapie cie wyrostek a panowie mowi, ze najblizszy
    > termin na NFZ jest za 3 miesiace, a jutro mozna prywatnie, za 50 kafli.
    > Od reki ;)

    Na szczęście wyrostek jako stan zagrożenia życia nie czeka w kolejce, ale w
    innych wypadkach rzeczywiście tak bywa.

    > Z ktorej bedzi emozna co najwyzej sobie oplacic prad lub czynsz... Bo
    > jak wysoka emeryture dostanie rpzedsiebiorca, odporowadzajacy 700
    > wszystkiego?

    Na pewno większą niż przedsiębiorca nie płacący w ogóle. Generalnie chodzi
    mi o wykazanie złudzenia, że nie płacąc ZUS coś zyskujemy. Najwyraźniej to
    widać na przykładzie składki emerytalnej. Nie płacisz ZUS = nie odkładasz na
    emeryturę, a to wprost przekłada się na jej wysokość. Inaczej mówiąc
    wykorzystujemy dziś pieniądze z przyszłej emerytury i to daje złudzenie
    zysku.

    > Pokazal nam Optimus jak to sie konczy ;)

    Dlatego wspomniałem o gotowości do ponoszenia ryzyka :-)

    Darek