    From: "Darek W." <a...@p...pop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Niezgłoszony ZUS od 2 lat...
    Date: Thu, 19 Jan 2006 10:32:31 +0100

    Użytkownik "trojden" <t...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:42b1.00000158.43ceb451@newsgate.onet.pl...

    > Właśnie poważnie się nad tą opcją zastanawiam. Minusem rozwiązania jest
    > utrata
    > wiarygodności u kontrahentów/kooperantów, utrata wiarygodności bankowej
    > (nowe
    > konto), leasingowej (a mam auto w leasingu...) itd, więc poszukam jeszcze
    > innych rozwiązań - może jeszcze coś wam wpadnie do głowy

    Kontrahenci nawet nie muszą o tym wiedzieć o ile przerwa będzie krótka. NIP
    będzie ten sam, a REGON-em mało kto się interesuje. Jeśli założysz konto w
    tym samym banku to i o wiarygodność kredytową bym się nie martwił. Zawsze
    będziesz mógł się powołać na wcześniejsze doświadczenia, a że założyłeś nową
    firmę to bank mało obchodzi. Gorzej z leasingiem. Prawdopodobnie nie
    będziesz mógł wprost przeprowadzić tej operacji w trakcie trwania umowy.
    Możesz spróbować wykupić auto przed terminem, albo scedować umowę na kogoś
    innego.

    > Akurat tu większego problemu nie ma; żona lekarz, ojciec lekarz, większość
    > znajomych też lekarze, więc zawsze ktoś życzliwy machnąłby skalpelem :) A
    > tak
    > serio to bardziej obawiam się skutków wypadku samochodowego bo sporo
    > jeżdżę.

    Dopóki idzie o jakieś drobne sprawy typu grypa czy hemoroidy to można się
    ratować znajomymi lekarzami. Gorzej będzie jak trafi się coś poważniejszego
    (odpukać). Zwłaszcza jak się trafi na drugim końcu Polski gdzie akurat nie
    masz znajomych. W sumie mógłbym pominąć te morały, bo skoro chcesz sprawę
    uregulować to zmądrzałeś, ale może czyta to ktoś kto jeszcze do tego nie
    doszedł.

    Darek