    From: "Darek W." <a...@p...pop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Niezgłoszony ZUS od 2 lat...
    Date: Thu, 19 Jan 2006 10:20:42 +0100

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:43CEDE5D.F2733C1@gazeta.pl...

    > No i jeszcze dostanie "niski zus" dla rozpoczynajacych ;)

    Trochę ryzykowna opcja (co będzie jak sprawdzą?), ale teoretycznie możliwa.
    :-)

    > Moze ma ubezpiecznei zdrowotne w prywatnej sieci?

    Tak, nie miał na ZUS, a wykupił sobie ubezpieczenie prywatne. ;-)
    To jest naprawdę gruba kasa, wiem bo pałętali się u mnie ichni akwizytorzy i
    chcieli mnie namówić.

    > Po za tym nie wiem, ale operacja wyrostka i tydzien pobytu w szpitalu to
    > chyba jednak mniej niz 20 patykow...

    Pewnie mniej, sądze że kilka tysięcy, ale średnia roczna składka zdrowotna z
    ostatnich 5 lat to mnie więcej 1500 zł i to odpisywana w całości od podatku,
    więc interes na jej niepłaceniu żaden. Interes na niepłaceniu składki
    emerytalnej też wątpliwy, bo po prostu odbije się to bezpośrednio na
    wysokości przyszłej emerytury. Na składce rentowej też warto oszczędzać
    tylko w przypadku jeśli jesteśmy pewni, że żadna poważniejsza choroba czy
    wypadek nas w życiu nie spotka. W sumie z ZUS-em jest jak z każdym
    ubezpieczeniem czy to od kradzieży, pożaru czy innej powodzi - żal płaconej
    kasy, ale jeśli zajdzie zdarzenie objęte ubezpieczeniem, a my go nie
    wykupiliśmy to mamy przerypane. Generalnie radzę - jak już ktoś musi kiwać
    skarb państwa i gotów jest podjąć ryzyko z tym związane to lepiej kiwać na
    podatkach niż na ZUS-ie. Żeby nie było wątpliwości, to ja akurat nie kiwam,
    chociaż znam sporo sposobów. Niektórzy nazywają to uczciwościa, niektórzy
    głupotą. Ja sam waham się gdzieś pomiędzy tymi opiniami ;-)

    Darek