  • Data: 2004-10-07 08:42:36
    Temat: Re: Niesprzedany towar
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Profil1 pisze:

    > Nie ma takiej mozliwosci, kazde wydanie towaru skutkuje obowiazkiem w VAT.

    Popierwsze bardzo mi sie nie podoba taka koncepcja ze ci sami ludzie
    podpisuja druga umowe spolki i zglaszaja do resestru jako odrebna dzialanosc
    i do US jako drugi "inny podmiot nie posiadajacy osobowosci prawnej.

    Co innego gdyby zamknac najpierw a potem odtworzyc... ale coz.
    Jam mowila mila pani z US w Chrzanowie
    "kazdy odpowiada za siebie.

    Poprostu trzeba sprzedac towar i juz.

    "Obowiazkowi VAT" w jednym "podmiocie" towarzyszy "przywilaje VAT"
    w drugim. trzeba tylkopilnowac , by ceny byly "rynkowe",
    bo podmioty sa "powiazane".
    > Ale mozesz wystawic fv. na sprzedaz towaru z firmy A do B. W firmie A
    > wykazac VAT jako nalezy w fimie B jako naliczony.
    > W firmie B wykazac go do zwrotu. A potem skladasz wniosek do US o
    > przeksiegowanie VAT naliczonego z firmy B na zobowiazanie podatkowe w
    > firmie A. No i wychodzi na zero.

    Nie zartujesz ?

    Na jakiej podsawie US malby przeksiegowywac naleznoscijednego podmiotu
    na "inny".. i po co w ogole ta szopka...
    mysle, ze trzebna bylo po prostu zaneksowac umowe spolki, zmienic wpis,
    uaktualnic zgloszenie NIP i "po krzyku".

    No chyba, ze jako "nowy podmiot" chca sobie kasy rejestrujace
    "odliczyc"..

    Boguslaw