  • Data: 2007-04-03 09:40:31
    Temat: Re: Nieruchomości zakup , sprzedaż podatki
    Od: "zgaga" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:eusrat$uc8$1@news.onet.pl...

    > Cena zakupu wynosi 120 tys zł a sprzedam jedna nieruchomośc za 60 tys zł i
    > jak to wyglada nie ma żadnej różnicy
    > A pierwsze pytanie jakie podatki przy zakupie
    > Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedź

    -przy zakupie 2 % podatku PCC - zawsze przy akcie notarialnym
    -przy sprzedaży PCC pokryje kupujący- zawsze przy akcie notarialnym

    natomiast, ponieważ kupiłeś dwie działki, każda po 60 tys zł, a teraz
    sprzedajesz jedną za 60 tys. zł, (tak zrozumiałam),
    więc podatku "od tzw.wzbogacenia" nie zapłacisz,
    natomiast gdybyś tę działkę sprzedał za np. 70 tys. zł, to zapłaciłbyś 19 %
    od różnicy ceny czyli od 10 tys zł (do US)
    pozdrawiam