    From: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Niech szlag trafi Płatnika
    Date: Mon, 31 Jan 2005 22:19:00 +0100
    Sender: p...@p...onet.pl@pe18.tarnobrzeg.sdi.tpnet.pl

    Ile razy się na grupie pojawi hasło płatnik Ty też się pojawiasz :-)
    Nie jesteś jedyny, który próbował twórcom tego "cuda" wykazać błędy.
    Pracuję z wszystkimi kolejnymi wersjami płatnika od stycznia 99 roku.
    Praktycznie codziennie.
    Przewaliłem w nim tysiące dokumentów, grube tysiące ubezpieczonych.
    Nie jest to program idealny - tu rację masz. Ale nie wyobrażam sobie pracy
    nad taką ilością dokumentów bez tego programu.
    Wiem, że ten program powstał właśnie pod te dokumenty, i gdyby nie chora
    reforma ZUS-u to i chorego programu by nie było.
    ale po kilku grubych próbach wymuszenia jakichkolwiek zmian dałem sobie
    spokój i przyzwyczaiłem się. I ogólnie program pomimo swoich dziur pomaga
    bardziej niż przeszkadza.
    A dlaczego ma dziury? Ja to sobie tłumaczę tak - i niech mnie ktoś
    wyprostuje jeżeli się mylę. Prokom dostał (lub dostaje) pieniądze za
    utrzymanie systemu. Zależy mu (?) na tym żeby to chodziło. Nie zależy mu
    natomiast na tym żeby klienci byli zadowoleni. Bo i po co? Po co mają
    siedzieć programiści i poprawiać, jeżeli i tak kasy więcej nie dostaną?
    program swoją rolę spełnia - czyli wysyła dane do zus. A jakim kosztem
    płatników to już chyba nie broszka prokomu. Zusu też nie bo to nie ich
    program.

    A przy okazji. Wspomniałeś o zabezpieczeniach i szyfrowaniu danych. Wersja
    5.01 wprowadziła bazy danych. Jestem ciekaw ile osób, które korzystają z
    bazy na sql. ma inny login niż sa. Jestem też ciekaw ile osób zadało sobie
    trud, żeby sprawdzić skąd widać ich dane - zwłaszcza jeżeli mają dostęp do
    internetu dość modny ostatnio za pomocą sieci lokalnych. Była fajna
    broszurka w zus jak sobie wgrać tego płatnika -były też hasła podane. Siedzę
    właśnie i się bawię - sieć lokalna - 300 użytkowników - 5 płatników w sieci
    wgranych z broszurki. Czasem ciężko mi się do moich danych dopchać bo inni
    się włączają :-). Czasem ktoś inteligentnie nazwał inaczej bazę.

    I masz już całą filozofię zabezpieczeń płatnika.

    Acha. Zgłaszałem brak zabezpieczenia. Wina użytkownika jak usłyszałem.

    --
    PawełJ