    Date: Thu, 07 Oct 2010 14:02:59 +0200
    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Nie z?o?ony PIT

    On 2010-10-07 13:15, mvoicem wrote:
    > I właśnie tutaj jest kruczek. Wysłanie PITu pocztą, poleconym, jest
    > tożsame ze złożeniem w US (bodajże coś w ordynacji podatkowej jest o tym).
    >
    > Więc PIT z chwilą złożenia jest już w ewidencji urzędu. Nieistotne że ta
    > ewidencja jest prowadzona przez PP. Stąd logiczny wniosek, że brak tego
    > PITu w ewidencji PP oraz US jest udokumentowaniem jego niezłożenia.

    IMHO teza nie do obrony przed sądem. Chociaż z drugiej strony wiadomo,
    że do sądu idzie się po wyrok a nie po sprawiedliwość.

    > Nie wiem jak z konsulatami, ale obawiam się że argumentacja "a skąd
    > wiecie że nie nadałem w konsulacie" by nie przeszła, nawet jeżeli
    > złożenie w konsulacie nie ma mocy złożenia w urzędzie.

    Ale jak US zacznie pytać czy składałeś czy nie to już jest "po ptakach".

    Ja cały czas odnoszę się do sytuacji, kiedy jeszcze nie zostały wszczęte
    jakiekolwiek czynności mające na celu wyjaśnienie czy PIT został złożony
    czy też po prostu "zaginął w akcji".

    > W każdym bądź razie USy się tego trzymały (przypadek mój i kilka jeszcze
    > o których słyszałem). Nie wiem jak jest teraz, ale z drugiej strony nie
    > słyszałem o tym żeby US przyjął odmienne stanowisko, albo żeby sprawa
    > otarła się o *SA i podatnik wygrał.

    To na pewno mocno zależy od US. Mnie dla odmiany znane są przypadki
    (jedne z autopsji), gdzie czynny żal zadziałał bez najmniejszego problemu.

    Piotrek