  • Data: 2010-10-07 11:15:54
    Temat: Re: Nie z?o?ony PIT
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (10/07/2010 12:51 PM), Piotrek wrote:

    > Zgoda.

    > Nieprawda. To może być jedynie informacja, że PIT nie wpłynął do US. Co
    > jest istotnie różne od faktu nie złożenia PITu.
    >
    > Hint: PIT przecież można wysłać listem poleconym i może zaginąć albo
    > można złożyć w konsulacie i może "wpaść za szafę", etc.
    > W obu przypadkach PIT jest złożony, choć nie zostanie otrzymany przez US.

    I właśnie tutaj jest kruczek. Wysłanie PITu pocztą, poleconym, jest
    tożsame ze złożeniem w US (bodajże coś w ordynacji podatkowej jest o tym).

    Więc PIT z chwilą złożenia jest już w ewidencji urzędu. Nieistotne że ta
    ewidencja jest prowadzona przez PP. Stąd logiczny wniosek, że brak tego
    PITu w ewidencji PP oraz US jest udokumentowaniem jego niezłożenia.

    Nie wiem jak z konsulatami, ale obawiam się że argumentacja "a skąd
    wiecie że nie nadałem w konsulacie" by nie przeszła, nawet jeżeli
    złożenie w konsulacie nie ma mocy złożenia w urzędzie.

    W każdym bądź razie USy się tego trzymały (przypadek mój i kilka jeszcze
    o których słyszałem). Nie wiem jak jest teraz, ale z drugiej strony nie
    słyszałem o tym żeby US przyjął odmienne stanowisko, albo żeby sprawa
    otarła się o *SA i podatnik wygrał.

    p. m.