eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNie odliczone 60% VAT od samochodu a likwidacja środka po roku › Re: Nie odliczone 60% VAT od samochodu a likwidacja środka po roku
  • Data: 2006-12-12 22:36:39
    Temat: Re: Nie odliczone 60% VAT od samochodu a likwidacja środka po roku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 12 Dec 2006, Blumidoo wrote:

    > Już wiem ;)

    A ja powiem że "wiem inaczej" - i co teraz? ;)
    Wiem - będziemy głosować kto uzyska większe poparcie :)

    > - sprzedaję likwidowane auto z 22% VAT

    Jeśli to był "samochód osobowy w rozumieniu VAT", a wszystko na
    to wskazuje (wzmianka o 60% odliczenia) to ośmielę się postawić
    tezę przeciwną: sprzedaż zwolniona!

    > - robię korektę VAT

    Tak, ale nie tylko w tym miejcu IMO które masz na myśli!

    > za kwartał 04/05, wprowadzając VAT naliczony przy jego
    > zakupie w 12/2005 (6000PLN)

    Mhm.
    Załóżmy że moja 1. teza jest prawidłowa. Jak nie, to poproszę
    do tablicy tego co mówi lub pisze że nie, niech sobie paragrafy
    przygotuje :O
    A jak tak, to co z *korektą tego odliczenia* w wysokości 1/5 wartości
    rocznej za każdy rok używania (a raczej tu - nieużywania dla celów
    opodatkowanych)?

    > - robię korektę odpisów amortyzacyjnych

    Nie sposób się nie zgodzić :)

    > Może się to komuś przyda.

    Ale ja Cię zaczepię, kto powiedział o tej sprzedaży z 22% VAT?

    Przecież samochód był używany PONAD pół roku, prawda?
    To niby z jakiej paki wolno doliczyć 22% VAT? :O
    Przepis poproszę! (hint: mowa o *samochodzie*, przepis szczegółowy
    uchyla przepis ogólny)

    pzdr, Gotfryd