eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiNie dodanie do KUP drobnych wydatków? › Re: Nie dodanie do KUP drobnych wydatków?
  • Data: 2011-04-04 15:00:32
    Temat: Re: Nie dodanie do KUP drobnych wydatków?
    Od: Paweł Szostek <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 1 Kwi, 12:05, "dK" <c...@w...pl> wrote:
    > U ytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisa w wiadomo
    cinews:4d9588f1$0$2439$65785112@news.neostrada.pl...
    >
    >
    >
    > > (01.04.2011 09:59), Piotrek wrote:
    > >> On 2011-04-01 09:16, mvoicem wrote:
    > >>> Ale "zlecenie dla pracownika" to co innego ni "pracownik (na umow
    > >>> zlecenie)".
    >
    > >> Ale mo e nie zniekszta caj kontekstu ...
    >
    > >> Cytuj c dok adnie to by o napisane: "wynagrodzenie pracownika (na umowie
    > >> zlecenie)".
    >
    > >> I bez dodatkowych informacji od w tkotw rcy trudno powiedzie czy autor
    > >> mia na my li pracownika, kt ry dodatkowo ma umow zlecenie czy te
    > >> zleceniobiorc mylnie nazwanego pracownikiem.
    >
    > >> W ka dym razie bazuj c na og lnych zasadach (w nawiasie mamy *dodatkowe*
    > >> obja nienie) nale a oby si sk ania ku wersji pierwszej.
    >
    > > Dodatkowe obja nienie w nawiasie jest u ci leniem. Czyli chodzi o
    > > pracownika, ale takiego kt ry jest na umowie zlecenie. No elementarne
    > > Watsonie ...
    >
    > >> Natomiast maj c na uwadze powszechn praktyk mylenia zleceniobiorcy z
    > >> pracownikiem bardziej prawdopodobna jest wersja druga.
    >
    > > Du o bardziej prawdopodobna.
    >
    > Zamieszanie robicie.
    > W tkotw rca napisa *pracownik*. I dla mnie to poj cie musz  i CHC
    > rozumie USTAWOWO, a nie jak kolesie na awce przy piwku, czy nawet w
    > rozmowie z pani w ZUS. To co napisa w nawiasie jest drugorzedne i co
    > najwy ej mo na traktowa jako osob , k ra dodatkowo ma te zlecenie.
    > Dlaczego?
    > Proste. Niezwracanie uwagi na r nic pomi dzy pracownikiem a zleceniobiorc
    > stanowi nieomal przyzwolenie na stosowanie przez pracodawc w praktyk
    > polegaj cych na "zamianie" umowy o prace na umow zlecenie. Cz owiek niby
    > robi to samo, ale dopiero przy zderzeniu z faktami bardzo bolesnie odczuwa
    > r znic pracownik i "prawie" pracownik.
    >
    > W jednej z odpowiedzi u cisli em wyra nie na zapytanie "doprawdy?" niejakiej
    > Maddy, e wliczanie w miesi c za kt ry sk adki si nale dotycz
    > *pracownik w*. Kole anka mia a nawet nie tyle na my li pseudo-poracownika na
    > zleceniu jak wi kszo sobie wydedukowa a z postu inicjatora, ale wr cz
    > pracodawc niewiedz c czemu, bo ani s owa nikt wcze niej sie nie zajakn w
    > ten spos b. Potem ruszy a oczywi cie lawina tekst w r norakich "m drali ".
    >
    > Je li w tkotw rca w kolejnym po cie poprawi si i napisze *zleceniobioorc *,
    > to je li znowu temat przejdzie na tory sk adek, otrzyma by moze odpowied z
    > mojej strony pewnie zgodn tym razem z wyobra eniami sporej cz sci
    > grupowicz w. Cho ....kto wie :)
    >
    > A swoja drog to mo e i dobrze, e jest takie zamieszanie, bo przynajmniej
    > poruszony zosta problem nieuzasadnionego zacierania sie tych dw ch r nych
    > poj .
    >
    > dK

    Poprawie się i napisze, że chodziło mi o zleceniobiorcę :)
    Tzn. osobę która jest zatrudniona wyłącznie na umowę zlecenie (a nie
    na żadną umowę o pracę).
    Jeżeli nadal piszę nieprecyzyjnie, to wybaczcie.

    Z cytowanych wcześniej przez dK przepisów:

    "§11.4 i 5 Rozporządzenia o PKPiR określa co to jest rzetenie
    prowadzona
    książka w kontekście ppkt 3) można nie wpisać kosztów o ile to nie
    jest
    towar handlowy, materiał podstawowy, koszty robocizny."

    wynika, że powinienem wpisać do PKPiR wynagrodzenie takiego
    zleceniobiorcy.
    Natomiast nie ma tu mowy o składkach ZUS za takiego zleceniobiorcę,
    więc rozumiem, że mogę je wpisać, ale nie muszę?

    Jeżeli zdecyduję się wpisać składki za zleceniobiorcę do PKPiR i
    opłaciłem terminowo to wpisuję
    w miesiącu za który należało je zapłacić,
    natomiast jeżeli się spóźnię z zapłatą, to mogę wpisać w miesiącu
    zapłaty?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1