    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: New: Czy przelew na konto firmowe to problem?
    Date: Wed, 20 Aug 2003 23:26:34 +0200

    On Wed, 20 Aug 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:

    >+ Witam.
    >+
    >+ Dnia 19 sierpnia 2003 o godzinie (14:00:02) napisano:
    >+ GSn> Tak na początek: właśnie kontrahent (były pracodawca) posłał
    >+ GSn> mi zapłatę na konto osobiste :> i jeszcze nie wiem co
    >+ GSn> wydedukuję :[
    >+
    >+ Ja w takich sytuacjach serwuje dwa dokumenty: KW z podpisem
    >+ kontrahenta na wyjscie ("nienalezne swiadczenie"),

    Czekaj. Mam dać KW z *osobistych* pieniędzy ?? (pomijam
    taki szczegół, ze kasy nie prowadzę, ale rozważmy sobie :)).

    >+ a KP dla niego na ponowne wejscie.

    To by nie był problem (bo nie była to kwota "przymusowo bankowa").
    Chyba zadowolę się skonfiskowaniem kopii dowodu wpłaty ("ich")
    z adnotacją że "nieprawidłowo nadane" :)
    Wątpliwości oczywiście mam (w konteście potencjalnego zarzutu
    "wykorzystywania do DG" i np. czepiania się odsetek). Pamiętam
    że Karol zawsze oponował jak marudziłem, to spróbuję zająć
    mniej restrykcyjne stanowisko ;)

    [...]
    >+ >>+ rozwiaze z Toba umowe bez okresu wypowiedzenia, bo zgodnie
    >+ >>+ z regulaminem... itd.
    >+
    >+ GSn> Zeznaję że wątpię: jak bank bardzo chce stracić klienta, to
    >+ GSn> owszem, owszem, może... :>
    >+
    >+ Jakos nie zauwazylem, by banki dbaly o klientow.

    Dbać jak dbać... wcisnąć mu jakiś zbędny gadżet (np. kartę
    kredytową) to owszem... :) a jak się klienta "wyrzuci" to
    *na pewno* żadnej usługi nie weźmie :)

    >+ Moze mam zbyt
    >+ wygorowane wymagania (choc cena nie jest dla mnie najwazniejszym
    >+ elementem). No wiec zalozmy, ze bank nie rozwiaze umowy w jakims
    >+ przyspieszonym trybie, tylko "nakloni" do otworzenia rachunku DG -
    >+ czyz nie lepiej to bylo zrobic samemu w dogodnym momencie, a nie z
    >+ przymusu?

    Jeśli o mnie chodzi - to mam już dwa (internetowe) konta DG
    i mi starcza z niewielkim naddatkiem :) Jak niżej - sądzę że
    wrzuciłeś do jednego worka sprawę "nie mania konta DG" (w ogóle)
    i pojedynczych transakcji.

    >+ Bo w to, ze bank w ogole nie zareaguje, jesli sie dowie, to
    >+ smiem powatpiewac - trzeba pamietac, ze banki rowniez podlega
    >+ przepisom, a zrobienie sobie z rachunku oszczednosciowego rachunku dla
    >+ DG jest w ustawie zakazane

    No tu jest kwestia inna: czy ktoś używa tak konta *notorycznie*
    czy jest to pojedynczy przypadek, z którego można się "oczywiście"
    wytłumaczyć (konto DG mam, a kontrahent się pomylił bo miał
    dla mnie płatności zarówno "osobiste" jak i DG).

    >+ - wiec i jesli zjawisko bedzie powszechne
    >+ to i bank moze dostac "po uszach", na czym mu pewnie niespecjalnie
    >+ zalezy.

    Tu pełna zgoda :)
    Tylko mi się wydawało że odniosłeś się z "odbijaniem" do przypadku
    takiego właśnie przypadkowego przelewu.

    pozdrowienia, Gotfryd