  • Data: 2003-08-22 22:40:59
    Temat: Re[2]: New: Czy przelew na konto firmowe to problem?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 22 Aug 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:
    [...]
    >+ GSn> Czekaj. Mam dać KW z *osobistych* pieniędzy ?? [...]
    >+ Ja daje wlasnie "osobiste" KW - imie i nazwisko,

    Przyjąłem.
    [...]
    >+ >>+ a KP dla niego na ponowne wejscie.
    >+
    >+ A KP juz wypisujesz firmowe [...]

    To było oczywiste.
    [...]
    >+ GSn> To by nie był problem (bo nie była to kwota "przymusowo bankowa").
    >+ GSn> Chyba zadowolę się skonfiskowaniem kopii dowodu wpłaty ("ich")
    >+ GSn> z adnotacją że "nieprawidłowo nadane" :)
    >+
    >+ Hmmm... a Bank Pocztowy gdzies tych informacji nie trzyma?

    Ykhm... jaki bank ??
    Zresztą nie chodzi o "dowód wpłaty" dosłownie, mają jakieś
    mądre wyciągi... Przelew był z Pekao (chyba !).

    [...]
    >+ >>+ GSn> Zeznaję że wątpię: jak bank bardzo chce stracić klienta, to
    >+ >>+ GSn> owszem, owszem, może... :>
    >+ >>+
    >+ >>+ Jakos nie zauwazylem, by banki dbaly o klientow.
    >+
    >+ GSn> Dbać jak dbać... wcisnąć mu jakiś zbędny gadżet (np. kartę
    [...]
    >+ Totez nie mowilem o pozbyciu sie klienta, tylko o rozwiazaniu umowy.

    Jak dla mnie wyszłoby na to samo ;)

    [...]
    >+ GSn> Jeśli o mnie chodzi - to mam już dwa (internetowe) konta DG
    >+ GSn> i mi starcza z niewielkim naddatkiem :) Jak niżej - sądzę że
    >+ GSn> wrzuciłeś do jednego worka sprawę "nie mania konta DG" (w ogóle)
    >+ GSn> i pojedynczych transakcji.
    >+
    >+ Ustawa nie rozroznia "nie wolno" na pojedyncze przypadki i notoryczne,

    Może dałoby się rozróżnić "błąd w operacji" od "używania",
    no i dziesięć "błędów" pod rząd (rozwleczonych w czasie)
    może nie być równoważne jednemu błędowi ;)
    Zresztą - tylko na tej podstawie postanowiłem nie kombinować
    z "fizycznym odesłaniem" pieniędzy (strata < 10 zł na dwa
    przelewy - *i* czekanie aż "się obróci"), bo - jak już pisałem
    - pewne wątpliwości/obawy co do zarzutu "prowadzenia" mam.
    Ale reakcji banku jako takiego się nie boję :), najwyżej
    czepiania się *ubocznych* efektów właśnie.
    [...]
    >+ GSn> No tu jest kwestia inna: czy ktoś używa tak konta *notorycznie*
    >+ GSn> czy jest to pojedynczy przypadek, z którego można się "oczywiście"
    >+ GSn> wytłumaczyć (konto DG mam, a kontrahent się pomylił bo miał
    [...]
    >+ Czy mozna sie wytlumaczyc to nie wiem. Nie wiem tez, czy banki w ogole
    >+ sledza takie sprawy (chociaz w Citi dwa razy bylem pytany, czy przelew
    >+ _do_ kontrahenta jest na pewno prywatny, bo byly to przelewy do firm
    >+ zagranicznych).

    No to obejrzymy. Poszło do mnie właśnie na Citi ;) !
    Z góry odpowiadam: nie, nie mam dostępu internetowego. Zablokowałem
    natychmiast po tym, jak przejąłwszy handlobank CITI zapodało jako
    identyfikator logowania numer karty :> Wrrrr.... !

    [...]
    >+ Nie znam praktyki bankowej, ale wiem z wlasnego doswiadczenia, ze
    >+ czasem takie przelewy przechodza, czasem nie dochodza, ale mialem zbyt
    >+ malo przypadkow, zeby okreslic jakas prawidlowosc. Moze to byc
    >+ pojedynczy przypadek, ze sie "odbija", a moze to byc regula. Jesli to
    >+ drugie, to to jest wlasnie to narzedzie, ktorymi banki sie bronia, a
    >+ jesli to pierwsze, to nie wiem co myslec o procedurach bankowych i
    >+ realizacji zapisow ustawowych przez banki :)

    ...mi nie "odbiło" ;) !
    Inna sprawa że miałem od tego samego kontrahenta również płatności
    "osobiste". I to swojego czasu w miarę regularnie :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)