  • Data: 2003-09-16 13:48:44
    Temat: Re: Neostrada w domu - raz jeszcze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 16 Sep 2003, Tomek F. (Fido__) wrote:

    >+ Maddy wrote:
    >+ >
    >+ > Albo przepisz linię na firmę i albo wyłaczaj z kosztów i odliczeń VAT
    >+ > wszystko poza neo albo co miesiąc wystawiaj sobie refakturę -
    >+ > przekazanie na własne potrzeby podatnika.
    >+
    >+ Dzięki Magdo,
    >+
    >+ Miało być bez pierwszego "Albo", tak? Bo w przeciwnym wypadku już się
    >+ pomieszałem...

    Nie. Jak dostajesz f-rę "na siebie" to możesz wzbudzać dywagacje
    jak to jest z "refakturowaniem przez niepodatnika VAT".
    IMHO argumenty że "tak wolno" *jakieś* są (w końcu akcyzę też się
    refakturuje :>, a to że nie wykazywana... przepis nie nakazuje
    to nie ma ;)), ale szanse że ktoś zacznie czepianie się w tym
    miejscu są spore.
    Natomiast VATu *nie musisz* odliczać: więc Maddy proponuje
    żebyś z rachunku: 100zł+22zł VAT 22 zł "odpuścił", pozostałe
    100 zł "podzielił" i od tego wystawił DW.

    >+ Zrozumiałem, że tak czy siak warto przepisać linię "na
    >+ firmę"

    ...i słusznie. W dyskusjach przewijał się wątek że przy
    "dzielonym używaniu" US może się przyczepić wszelakich
    abonamentów - bo przecież "do celów osobistych" potrzebujesz
    *całego* abonamentu, no to nie jest to KUP.
    Prościej zafundować nową linię :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, osobna linia z SDI)