  • Data: 2007-09-01 14:24:10
    Temat: Re: Nazwa firmy w DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 31 Aug 2007, artur wrote:

    > Moze i ja sie dolacze w nieco innej sprawie (ale zblizonej :) )
    > Spolki musza do swojej nazwy dodawac oznaczenia typu SA, s.j.

    Łap KC, art.43[5]par.2:
    _117.html
    "Firma zawiera okreœlenie formy prawnej osoby prawnej, które może być
    podane w skrócie,[...]"

    > Czy os. fiz. z DG ma obowiazek dodawac oznaczenia typu PPHU ?

    Nie.
    Natomiast DF OF która *nie* korzysta z "dodatkowych oznaczeń" (znaczy
    ma samo imię i nazwisko), naraża się niekiedy kontrahentom, np.
    tym ktorzy nie mają kasy fiskalnej :>

    pzdr, Gotfryd