  • Data: 2007-09-02 11:40:06
    Temat: Re: Nazwa firmy w DG
    Od: "andrzej" <u...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    news:fbdpfd$891$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Sam dodatek brzmi poważniej,

    Chyba w Kaczogrodzie brzmi powazniej.
    W krajach cywilizowanych to właśnie własne imie i nazwisko jest tym
    najpowazniejszym gwarantem w prowadzeniu biznesu.
    Spotkałem wielu niemieckich przedsiębiorców, którzy po założeniu "własnej"
    spółki z o.o. nazwali ja po prostu: Imię Nazwisko GmbH.

    > czasami nawet sugeruje inną formę prawną.

    Jaką formę prawną sugeruje brak informacji o formie prawnej?

    > Czasem chodziło o to, żeby nabywca nie wiedział,
    > że to właśnie ja (albo np firma żony z tym samym nazwiskiem)

    Otóż właśnie w tym celu uczciwy przedsiębiorca zakłada spółkę z o.o. a nie
    łamie prawo i zataja swoje nazwisko.
    Spotkałem raz pewnego producenta, który chcąc przechytrzyć konkurencje,
    założył spółkę z o.o., która potem imortowała i sprzedawała w Polsce
    półprodukty, których używali jego konkurenci. Przyzwyczaił ich do siebie a
    potem dokładnie wiedział na co sobie mogą pozwolić, gdy startowali w tych
    samych przetargach co on.
    Sprawa by się wydała natychmiast, gdyby tylko komuś z odbiorców chciało się
    poprosić go o dokumenty rejestrowe, ale najczęściej (jeżeli w ogóle) wymaga
    się takich dokumentów od klienta a nie od dostawcy.

    --
    andrzej