  • Data: 2004-03-18 11:03:23
    Temat: Re: Nazwa firmy....
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 5 Feb 2004, Tomek wrote:

    >+ Witam
    >+
    >+ Nosze się z zamiarem założenia własnej firmy .
    >+ Wiem ze w nazwie musi być : Nazwa + Nazwisko .

    wKF: sprzeciw. w *firmie* musi być nazwisko i imię, może być
    opcjonalne "inne oznaczenie". Firma to jest *nazwa działalności* :)
    "Nazwa firmy" to... hm... słowo "firma" !

    >+ Czy kupując w innej firmie na fakturę vat musze podawać pełną
    >+ nazwę wraz z nazwiskiem

    NA FAKTURZE - IMHO może się zdarzyć że nie będzie. Ale nie zwalnia cię to
    od przestrzegania prawa, owych "dobrych obyczajów kupieckich" ujętych
    AFAIK w ciągle obowiązującym dekrecie marszałka Piłsudzkiego o ile
    mnie pamięć nie myli.
    A z nich wynika że kontrahent ma być od ciebie oświecony w kwestii
    niezbędnych danych - a niewątpliwie taką daną jest "firma".
    Zaś "firma osoby fizycznej" w rozumieniu K.C. to jest "imię i nazwisko"
    plus *opcjonalnie* "określenie miejsca lub inne oznaczenie".
    [...]
    >+ Z osobistych powodów kupując w jednej z firm chciałbym uniknąć podawania
    >+ nazwiska .

    Kiedy właśnie *tego* robić nie wypada :(
    Chcąc się "ukryć" trzeba kogoś innego wystawić jako przedsiębiorcę :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)