    From: "Latet" <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: NIP na fakturze VAT dla osoby prywatnej
    Date: Thu, 19 Dec 2002 14:50:09 +0100

    > Z tym, że jak pamiętam powinien to być "ten sam rodzaj usług" cokolwiek
    > miałoby to znaczyć.

    Tak, tak, pamiętam o tym. Ten sam rodzaj i w kazdym miesiącu.
    Nie wystawiłem wprawdzie zadnej "cywilnej" faktury za listopad,
    ale dzialalnosc zaczalem 27.XI, nie mialem w listopadzie zadnych
    kosztow, wiec moze sie nie przyczepią.

    Oczywiscie mozna tez dyskutowac co jeszcze jest tym samym rodzajem,
    a co nie jest. Mam nadzieje, ze:
    1. "Usluga informatyczna - aktualizacja strony www"
    2. "Usługa informatyczna - konfiguracja systemu operacyjnego"
    mogą byc uznane jako "ten sam rodzaj usług".

    Jesli nie, to chyba nawet fryzjer inaczej musialby traktowac strzyzenie,
    a inaczej golenie brody :-).

    Kłopot mam tylko w tym, ze w tej sytuacji nie bardzo moge wystawic
    mojemu realnemu uslugobiorcy faktury za realnie wykonane uslugi
    dziennikarskie.
    Dosc slisko byloby je swiaczyc dla ludnosci cywilnej. Mam nadzieje, ze nikt
    nie czepi sie tego, ze w gazecie pojawiaja sie artykuly podpisane moim
    nazwiskiem,
    a fakturuje tylko za robienie www (co tez faktycznie robię).

    Ech...... Święta ida, moze czas sie nieco wyluzowac? ;-)

    Pozdrawiam,

    latet