  • Data: 2002-05-30 19:10:12
    Temat: Re: NAJEM a VAT
    Od: "majura" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    | Prowadzę jednoosobową działalność polegającą na wynajmowaniu mieszkań
    | (ryczałt 8.5%). Wynajmowanie na cel mieszkaniowy nie podlega VAT.
    | Co się stanie z chwilą przekroczenia przychodu 10000 EURO.

    Art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym:

    4. Nie wyłącza opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych
    osiąganie dodatkowo przychodów z najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy oraz z
    innych umów o podobnym charakterze.

    5. Przychody, o których mowa w ust. 4, podlegają odrębnemu opodatkowaniu
    podatkiem dochodowym na ogólnych zasadach.

    Nie jestem przekonany, że ryczałt w tym przypadku ma zastosowanie

    pozdrawiam
    majura