    From: "BaLab" <b...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Moment sprzedazy przy wysylce
    Date: Wed, 7 May 2003 23:44:07 +0200

    wiadomości news:Pine.WNT.4.50.0305072250430.-566665@k6-
> [...]
    > [...]
    >
    > Osobiście mam wątpliwości.

    > Sprzeciw.
    > Stwierdzenie że "nie da się wywieść" to jest dość mocne
    > stwierdzenie,
    > i niniejszym zarzuciłeś "podsekretarzom" naruszenie
    > Konstytucji :)
    > A są takie "ulubione" wyroki SN z uzasadnieniem "jak to
    > *oczywiście*
    > należy dokonywać interpretacji prawa w .pl".
    > Mam gdzieś wyroki, zarówno NSA["skład siedmiu"] jak i SN -
    > które
    > jednoznacznie dokonują wykładni o dopuszczalności

    Wiem, czytałem. I o ile mam w dużym poważaniu nasze polskie Sądy, o tyle
    praktykę polegającą na tak głębokich interpretacjach prawa uważam za
    nieszczęśliwą, tj. wolałbym móc to przeczytać w ustawie, a nie w XVII wyroku
    do sprawy sprzed lat.

    > Popatrz na sam dół - "uchwała SN". To nie jest dywagacja
    > urzędnika
    > w MF a obowiązująca w .pl wykładnia !! Znaczy: jeśli *my* nie
    > umiemy czegoś w ustawie znaleść, to właśnie SN nas uświadamia
    > że ciency jesteśmy bo on to tak widzi :)

    No, zwłaszcza, gdy inny skład za jakiś czas wyda sprzeczne orzeczenie :-/.

    Vatu

    > To się zgadza, dlatego z braku faktur VAT od PP koncepcja mi
    > się
    > nie podoba :[
    > O ile pamiętam było kilka razy na grupie - zdaje się że na
    > ogół
    > opinie były w kierunku "trudno, doliczyć VAT".

    Ale jeśli na fakturze jest ŹLE okreslona stawka VAT, to nabywca musi to
    skorygować i nie może sobie tego odliczyć! Dlatego jak już to nie należy pod
    żadnym pozorem wpisywać "Usługi pocztowe", 100 zł netto, 22 zł VAT, tylko
    np. "usługi transportowe" czy tp.

    Pozdrawiam,
    BaLab