  • Data: 2004-11-08 19:49:01
    Temat: Re: Mieszkanie studenckie a urząd skarbowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 8 Nov 2004, Jano wrote:

    >+ Użytkownik "NKG" <n...@p...onet.pl> napisał
    [...]
    >+ >Załóżmy że wynajmuję mieszkanie studenckie. Nie mam spisanej umowy
    >+ >z właścicielem.
    >+
    >+ Jeśli wynajnujesz to masz umowę - ustną.

    Ano. Pytaniem jak dowieść - jaką :)
    IMHO - jedynie dowodami wpłaty. Jak nie...

    >+ >Płacę mu na rękę co miesiąc ileś tam,
    >+ Masz pokwitowania? Jak nie masz to mozesz mieć problem [...]
    >+ >a on nie odprowadza z
    >+ tego podatku. Czy coś grozi mi
    >+
    >+ A co Cię to obchodzi?
    >+ Grozi Ci bycie świadkiem.

    Jak doszłoby do akcji "skarbówka" to właściciel mógłby dojść do
    wniosku że skoro i tak wtopił, to równie dobrze może powiedzieć
    że "udostępniał za darmo".
    Po polsku tłumaczy się to tak:
    ++++
    Art. 11.
    1. Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-16, art. 17 ust. 1
    pkt 6 i 9, art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione
    do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości
    pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych
    nieodpłatnych świadczeń.
    2. Wartość pieniężną świadczeń w naturze, z zastrzeżeniem art. 12
    ust. 2, określa się na podstawie cen rynkowych [...]
    ----

    "Podatnik" czytać "student", "świadczenie" czytać "mieszkanie
    za darmo"...
    ...tak, tak, ja wiem. "Rzecz" można *podarować* i drobne darowizny
    są zwolnione. "Świadczenia" podarować się nie da - coś się
    "dostaje za darmo" to należy się podatek :]

    >+ >lub właścicielowi?
    >+ A grozi - oczywiście.

    ...jak "za darmo" to obie strony mają taką samą zaległość podatkową :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)