    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Mieszkania-Sprzedaz,Kupno?
    Date: Tue, 20 Jan 2004 09:57:15 +0100

    On Mon, 19 Jan 2004, Greg wrote:
    [...]
    >+ (moze troche NTG).

    IMHO tak.

    >+ Chodzi mi o wykup mieszkania komunalnego w ktorym sie mieszka i o pozniejsze
    >+ (w niedlugim czasie) sprzedanie jego. Interesuja mnie konsekwencje po tym
    >+ jak od razu sprzeda sie takie mieszkanie a takze konkretne przepisy prawne

    IMHO - nie ma.
    To jest NORMALNA UMOWA CYWILNA, którą obowiązują przepisy Kodeksu
    Cywilnego. Ograniczeniem dla warunków tej umowy mogą być postanowienia
    właściciela, tym właścicielem jest *gmina* - i to radni mogli
    ustanowić stosowny regulamin/zasady_sprzedaży/... obowiązujące
    przy sprzedaży mieszkań przez gminę.
    Oczywiscie obowiązuje również ustawa o własności lokali, ale o ile
    ona będzie cię "obciążać" jako nowego właściciela :), to w zakresie
    twoich pytań wiele nie wnosi; POZA zakresem (pytań) - może i owszem,
    bo jest sprawa zarządu nieruchomością i sposobu przejmowania owego
    zarządu... ale do "konsekwencji sprzedaży" IMHO ma niewiele :]

    Po polsku: jak chcesz "zaraz sprzedać", to będziesz musiał kupić
    od gminy "po normalnej cenie" (bez ulg i upustów o ile one
    występują).
    A powód jest prosty: tylko wyjątkowy osioł kupi mieszkanie
    na którym gmina ma wpis hipoteczny :> - zaś jeśliby gmina
    ci sprzedała "z upustem" ale bez wpisu, to... to coś mi
    tu nie gra ;)

    Sprawdź na stronie www twojej gminy :), być może przedsiębiorstw(o/a)
    zarządzające mieszkaniami komunalnymi twojej gminy coś wystawiły
    na własnym www - a jeśli to nie pomoże ... to przejdź się do urzędu :)
    Tam pewnikiem przed pokojem zajmującym się przydziałami mieszkań
    i podobnymi sprawami będzie wisieć stosowna uchwała gminy, to sobie
    poczytasz :)
    Zazwyczaj stosowane są 5- lub 10-letnie okresy "karencji" w zakresie
    zabezpieczenia na hipotece nieruchomości ew. ulgi, z jaką mieszkanie
    zostało sprzedane - a same "ulgi" są AFAIK w zakresie od 10 do 90%
    w zależności od gminy - a czasem i *miejsca* w mieście.

    Sprzedajesz wcześniej - dopłacasz różnicę gminie - i tyle. Dopiero
    wtedy gmina cofa wpis.

    >+ i potrzebne dokumenty towarzyszace takiej czynnosci. Prosze o jakikolwiek
    >+ odzew lub chociaz jakies linki

    J.w. - idź do twojego urzędu gminy/miasta !

    pozdrowienia, Gotfryd