    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Miesce zameldowania a siedziba firmy a inne siedziby
    Date: Wed, 21 Nov 2007 12:25:26 +0100

    On Wed, 21 Nov 2007, Wojciech Bancer wrote:

    > A u mnie nie wystarczyło. Z racji, że siedziba podlega pod inny US,
    > to musiałem składać papiery w US względem siedziby firmy

    Wrrr.... :>
    "miejsca prowadzenia działalności"!

    Firma to *TY*, podatnikiem jesteś *TY* i "siedziba" to miejsce
    gdzie *mieszkasz*!
    Dla osób fizycznych *nie stosuje się* pojęcia "siedziba", bo de
    facto jest to "miejsce zamieszkania" a niegrzecznie sugeruje
    że podatnik za coś siedzi ;)

    Tak się jednak składa, ze dla VAT liczy się "miejsce prowadzenia"
    tejże działalności a nie miejsce zamieszkania.
    Żeby nie było, że coś poplątałem :)
    *ALE*...
    Przepis tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    ...przeczytaj art.3.2.2

    Powtórzę: "Wystarczyło dopisać miejsce *zamieszkania* *jako* drugie
    miejsce *prowadzenia* DG".
    JAKO, bo liczą się "miejsca dokonywania czynności opodatkowanych" - to,
    że zgłasza się *akurat* m-ce zamieszkania jest bez znaczenia, idzie o to
    że jest je na ogół ŁATWO zgłosić (bo ma się "tytuł prawny" do lokalu)
    jako "miejsce dokonywania", a w ten deseń problem rozwiązuje się równie
    skutecznie.

    > (zarówno NIP-1, jak i VAT-R), a nie względem miejsca
    > zamieszkania.

    No to co do NIP-1 nie masz racji, sprawdź:
    http://www.gofin.pl/5,44,30524,1.html
    a co do VAT takoż sprawdź w podanym przepisie - jak "miejsca
    dokonywania" są w zasięgu różnych US, to *również* podpada się pod
    "miejsce zamieszkania". Odesłanie z ww. ustawy o NIP prowadzi do
    ustawy o VAT o której wyżej :)
    Wystarczy więc podać *również* m-ce zamieszkania jako jedno z m-sc
    "dokonywania czynności" i *również* podlegać pod US m-ca zamieszkania!

    > W tym drugim miałem złożyć jedynie oświadczenie o wyborze formy
    > opodatkowania (liniówka).

    Ano składa się tam, gdzie rozlicza się dochodowy, prawda :)
    A "kwartalnie" nie wybierałeś?

    pzdr, Gotfryd